Thursday, July 4, 2013

KEPADA YAB PERDANA MENTERI, LEPAS BALIK LONDON JENGAH JENGAHLAH ORANG KAMPUNG !


AKU TAK NAK PESIMIS DENGAN LAWATAN KERJA PM KE LUAR NEGARA APA LAGI BILA DIKATAKAN SEBAGAI USAHA MENYEDIAKAN PELAPIS PEMIMPIN UMNO.

TAPI DALAM MASA YANG SAMA ELOK JUGA DIFIKIRKAN BENARKAH UMNO AKAN TERUS HIDUP DI MASA DEPAN DI CELAH CELAH MACAM MACAM CABARAN YANG AKU NAMPAK MAKIN KUAT SEKARANG NI.

BILA BALIK NANTI, ELOKLAH JENGAH ORANG ORANG KAMPUNG. BERKESANKAH JKK YANG MEWAKILI KERAJAAN DI KAMPUNG KAMPUNG KITA DI SELURUH NEGARA?

DALAM PADA BERBANGGA DENGAN KEMUNGKINAN MENJADI NEGARA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI PADA TAHUN 2018, JANGAN DILUPAKAN ORANG YANG KAIS PAGI PAGI PAGI.

ELOK JUGA DISEMAK, ADAKAH RAKYAT SELESA DENGAN PENURUNAN HARGA GETAH DAN KENAIKAN HARGA BARANG?

AKU DENGAR SEBENARNYA ADA LAGI ORANG KAMPUNG YANG MAKAN NASI SEKALI SEHARI KERANA MISKIN. DIKATAKAN JUGA ADA ANAK YANG TIDAK BERSEKOLAH KERANA TIDAK MAMPU MEMBAYAR TAMBANG BAS.

KETUA KETUA KAMPUNG YANG DIBERI ELAUN, ADAKAH MEREKA INI MELAPORKAN KESUKARAN KESUKARAN YANG ANAK BUAH MEREKA HADAPI?

BANYAK PERKARA  AKU FIKIR TAK SAMPAI KE TELINGA PM.

PM NAMPAK SERONOK SEHINGGA LUPA BAHAWA ADA RAKYAT MASIH HIDUP DERITA !


3 comments:

Anonymous said...

BR1M kan ada, dok diam2 la. bising2 tak ubah macam pembangkang.

Anonymous said...

he..he..he.. LunCai x dpt elaun kot?

Anonymous said...



11 SoalanLagiUntukNajib.
Kita dah tanya 11 soalan untuk PM. Kita naktanya 11 soalan lagi.

1. Siapakah Azman Awaluddin yang jadi CEO Zeal High Tech Solutions yang tipu UMNO RM70 juta? Macam mana dia boleh buat begitu? Mesti ada orang kuat UMNO di belakangnya Jamaluddin Jarjis atau Raof? Dia guna Khalid Mohd Botak untuk negotiate dengan Utusan cetak manifesto dengan harga RM1.17 sen tapi charge UMNO RM12. Sebanyak TUJUH JUTA (7 juta) buku manifesto dicetak, kalau Zeal sapu RM10 satu buku, Zeal dapat RM70 juta! (Tujuhpuluhjuta Ringgit).

2. Demi jaga nama baik UMNO, apakah Najib dah arahkan SPRM siasat kes ini? Ahli UMNO nak tahu hasil siasatan SPRM. Apakah SPRM bertindak professional dalamhal ini?

3. Ahli UMNO nak Tanya berapa banyak kereta baru dan rumah baru yang dibeli oleh orang-orang keliling PMselepas PRU-13. Betulkan Farid beli Porsche dan Raof pergi Australia untuk agih-agihkan duit dengan 40 penyamun?

4. Apakah cerita di sebalik perletakan jawatan Sufi Yusof, Pegawai Akhbar Tun Mahathir dari National Communication Team (NCT) beberapa hari sebelum PRU-13? Betulkah dia yang dedahkan hanky panky dalam Zeal menyebabkan Azman buang dia. Betulkah Najib tak tahu Sufi dibuang sehingga lepas PRU-13?

5. Betul atau tidak tokoh-tokoh perniagaan Cina yang rapat dengan Najib beli polisi insurans dengan bagi wang pada pembangkang? Ada di antara mereka Tan Sri yang rapat dengan Najib dan Rosmah. Harap dedahkan nama-nama mereka sebelum kami dedahkan pada umum.

6. Betul atau tidak ketua pengarang sebuah akhbar Inggeris jadi double agent bagi rahsia dalaman pada pembangkang masa PRU-13. Dia hadir dalam perbincangan sensitive strategi media yang dipengerusikan oleh Khalid Botak sebagai ketua NCT. Bila orang mula suspek dia jarang dating lagi ketaklimat itu.

7. Kami ahli UMNO nak Tanya macam mana Najib tergamak biarkan adiknya Nazir sokong Rani Air Asia yang kata Utusan akhbar rasis. Kat luar, Najib sokong Utusan, tapi adiknya sokong perbuatan budak Melayu yang biadab.

8. Kami nak tahu apa jasa Khairul Anas Jusoh yang dapat Datuk dari Agung baru-baru ini. Dia dapat Datuk juga dari lima negeri lain. Orang ini pernah kahwin dengan anak Datuk Syed Rahman dan isterinya minta cerai sebab dia gay. Takanlah orang gay dapatDatuk? Balas budi sebab diabawa Samsul jumpa PM?

9. Nak Tanya Najib kenapa biarkan Datuk Seri Alis, bekas Setpol PM membisu? Dia orang baik. Mengapa biarkan PM dirosakkan oleh Raof, Jamaludin Jarjis dan Khalid Botak? Takada conscience lagi ke Datuk Seri?

10. Bagaimanakah seorang samseng dan kaki pukul boleh jadi Pengerusi Tabung Haji? Siapa tak kenal Datuk Azeez Putra? Orang macam ini jadi Pengerusi Tabung Haji? Takada orang lain lagi ke? Kami yang simpan duit di Tabung Haji gerun sebab Tabung Haji di tangan penyangak dan perompak Ali Baba Bujang Lapok!

11. Kenapa Najib lantik Dracula di Tabung Darah? Siapa tak kenal TS Nor Mohd Yaakob? Mamak ini sapu licin apa yang ada depan mata. Sekarang diadilantik Naib Pengerusi Khazanah. Dracula dah duduk dalam bank darah. Habislah duit rakyat.

Najib...tolong jawap segera ya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...