Thursday, February 19, 2015

SHAFIE DEDAHKAN RAHSIA PRESIDEN MAJLIS PEGUAM !

Aku bukan nak dedahkan sangat artikel SUARA TV ni keseluruhannya. Tapi aku nak fokus kepada kenyataan yang aku serlahkan. Sembang kencang je rupanya Presiden Majlis Peguam tapi hakikatnya dia tak layak. Hah ! Hah ! Hah !

Kelana Jaya – Peguam ketua pendakwa raya kes liwat II Anwar Ibrahim menegaskan keputusan mahkamah berhubung kes itu tidak terlibat dengan konspirasi politik.

Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah berkata demikian pada sesi dialog di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein bersama kira- kira 150 orang yang menyertai sesi selama hampir dua jam, malam tadi.

Menurutnya, keengganan Anwar untuk menjalani ujian DNA, sebaliknya hanya memberi kenyataan sehingga menjadikan kes itu lemah.

Beliau turut menyatakan Anwar tidak mengunakan 13 saksinya termasuk isterinya, Datin Seri Wan Azizah untuk menguatkan kes dan mempertahankannya.

“Bagaimana berlaku konspirasi sedangkan terdapat penemuan sperma Anwar di dubur pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Abdullah?

“Anwar ada banyak peguam yang membelanya dan (keputusan Mahkamah Persekutuan) ini menunjukkan peguam pendakwa lebih bagus dalam kes ini,” katanya.

Peguam UMNO itu berkata, penting Anwar disabitkan kesalahan kerana dia cenderung kepada homoseksual yang “menggugat keselamatan negara”.

Muhammad Shafee pada akhir sesi dialognya menafikan adanya arahan daripada Perdana Menteri berkaitan dengan kes ini dan ia sememangnya tidak berlaku.

“Sejak 10 tahun saya menjadi pendakwa raya, saya tidak pernah melihat polis meletakkan bukti dalam sesuatu kes dengan sengaja.

“Ini sekaligus menyebabkan saya sanggup bersumpah depan Al-Quran bahawa Anwar bersalah,” katanya

Muhammad Shafee Abdullah turut menyifatkan Majlis Peguam hanya dijadikan alat kepada Pakatan Rakyat.

Beliau mendakwa, Presiden Majlis Peguam, Christopher Leong telah salah anggap kes Anwar kerana ianya adalah kesalahan jenayah dan bukannya tuduhan politik.

Menurutnya, Majlis Peguam kini dilihat bukan sebuah badan bebas tetapi menjadi parti politik kepada pembangkang.

“Leong bukanlah peguam jenayah dan kenyataanya mengenai Seksyen 377B adalah tidak tepat kerana tidak memahami fakta,” katanya.

1 comment:

IBU RISKA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...