Wednesday, February 2, 2011

LIMAH..LIMAH..

MATI HIDUP ORANG PUN JADI MAINAN POLITIK..

ANAK ANAK KITA DI MESIR SEDANG MENYABUNG NYAWA. AKU DAPAT BAYANGKAN KESUKARAN MEREKA.

DAPAT AKU BAYANGKAN JUGA APA YANG SEDANG DIRASAKAN OLEH IBU BAPA DAN KAUM KELUARGA DI TANAH AIR.

SELAIN BERDOA, KITA HARAP NAJIB DAPAT MENGGUNAKAN SEGALA USAHA YANG BOLEH UNTUK BANTU MEREKA.

YANG AKU PELIK SANGAT PUAK PAS NI. SELAMA INI SELALU SANGAT PERGI MESIR, RACUN PEMIKIRAN ANAK ANAK NI. SEKARANG NI SIBUK NYALAHKAN KERAJAAN.

EXCO PENGAJIAN TINGGI SELANGOR LAGI KANTOI. KATANYA
" PAS SEDANG BERUSAHA MEMBANTU MEREKA ". KORANG TAU APA BANTUAN PAS.

' MENJALIN HUBUNGAN DENGAN WISMA PUTRA '.

ITULAH PAS. MAKNANYA SETAKAT JALIN HUBUNGAN DENGAN KERAJAAN. AKU INGAT JALIN HUBUNGAN DENGAN IKHWAN. KONON KATANYA RAPAT SANGAT, GUNALAH HUBUNGAN ITU UNTUK BANTU.

KESIMPULANNYA PAS TAK BUAT APA APA PUN, CAKAP JER..KEMUDIAN MENGAKU BUAT SESUATU.


5 comments:

Anonymous said...

BRO,

APA YANG LU ANTI SANGAT KAT PAS HAH!

Unknown said...

Mungkin sebab Pas ckp tak serupa bikin kot...

Zakir said...

Anonymous 6:18 PM, ramai orang bukannya anti PAS, tapi menyampah tahap gaban sebab:

1. PAS melacurkan agama sanggup jual nama ALLAH demi kepuasan politik sempit (nak mengambil hati DAP kafir harbi).

2. PAS mulut macam puaka. Bila diaorang bercakap, kata2nya pedas ya amat menghiris hati (berdasarkan pengalaman masa zaman student dulu). Agak2nya, bila dorang bercakap, syaitan pun bole meleleh air mata tak tahan.

3. PAS suka buat fitnah (yang ni adalah lumrah, kalau tak percaya, bacalah Harakah (samada offline atau online). Tak ada yang tidak menggunakan bahasa kesat dan kasar.

4. Pemimpin2 PASlah yang pada pandangan aku menjadi antara punca orang2 melayu berpecah belah. Yang ni DAP cauvinis rasis paling ulung tanahair bersorak kesyukuran kerana tak payah susah payah bekerja atas tujuan sama sebab dah ada orang melayu menjadi balaci mereka (contoh: Cikgu Rahim)

5. As usual, PAS cakap tak serupa bikin (juga berdasarkan pengalaman masa student dan terlibat dalam harakah Islami yang bukan mendokong fikrah PAS). Apa yang PAS tau hanyalah mengondem3x, bila minta cadangan alternatif, samada TARAK atau merapu2 tak tentu hala (ala2 spoiler group la ni).

6. Pendokong2 PAS berhati busuk. Bagi mereka, berkawan dengan syaitan/jin/puaka/hantu mak Limah dan seumpamanya adalah lebih baik daripada berkawan dengan orang2 melayu yang tidak menyokong pendirian mereka.

7. PAS adalah parti politik dua alam (ala2 ex-TPM Malaysia yang dalam bicara liwat). Dulu berkokokokok nak tubuhkan daulah Islamiyyah sampai sanggup menfatwakan KAFIIIRR kepada orang melayu yang tidak menyokong mereka. Sekarang, sejak bersetongkol dengan DAP kafir harbi rasis ya amat anti-Islam tu, PAS pun tak jadi nak membangunkan negara Islam. Terselam la jadinya... (siapa yang hipokrit???)

Ada banyak lagi. Tapi 7 cukup la. Apa yang aku coretkan ini adalah berdasarkan pengalaman diri aku sendiri berurusan dengan manusia2 berfikrah PAS ini (samada semasa zaman student; mereka2 ini berada di bawah PMI, ataupun sekarang ni, pemimpin2 PAS kawasan). Most of them (not all) are just hopeless if you rely on them in term of Islamic country.

Zakir said...

Satu lagi...mesti sebut... Pendokong2 PAS ni tak reti bersyukur. Mereka menggigit tangan orang yang menyuapkan mereka rezeki (Contoh Cikgu Maarof MC21. Ada ke patut ambil cuti MC (bergaji) tapi berkempen PRK Tenang menentang kerajaan pulak tu. General order: kakitangan kerajaan tak boleh menunjukkan secara terang2an kecenderungan mereka menyokong apa2 parti politik. Tapi cikgu kita ni tidak. Kalau nak berkempen pun, ambillah cuti tanpa gaji... orang tak le bising sangat! Lepas tu duit gaji yang diterima tu, agak2nya halal tak?)

shamsulS2 said...

Pada pandangan saya,Parti PAS tidak bersalah kerana parti tidak dapat berbuat apa-apa.Yang mengujudkan fenomena "ANTI PAS" adalah tindak-tanduk mereka yang berteduh dibawah parti tersebut. Sebagai contoh mereka yang berteduh dibawah parti tersebut telah mengatakan bahawa "tuhan mencarut", "pihak yang tidak memihak mereka adalah kafir" "selain orang Islam boleh menggunakan perkataan ALLAH" dll.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...