Thursday, August 20, 2015

JANGAN BEGITU BEGINI SANGAT..

KUALA LUMPUR 20 Ogos - Peniaga dan badan bukan kerajaan (NGO) hari ini mendesak supaya Penganjur perhimpunan BERSIH 4.0 supaya melupakan hasrat untuk meneruskan perhimpunan BERSIH 4.0 ekoran ia dilihat menyusahkan peniaga dan warga kota di sini.
    
Pengerusi Gabungan Badan Bukan Kerajaan Wilayah Persekutuan, Datuk Jamal Mohd Yunus berkata sekiranya penganjur tetap meneruskan perhimpunan tersebut, beliau akan mengumpul seramai 8,000 orang peniaga untuk bersama-sama berniaga di perkarangan rumah penganjur.

"Jangan terkejut juga jika esok atau lusa kami seramai 8,000 orang berada di hadapan rumah marina chin.

"Kami sudah tahu dimana dia tinggal, kami sudah mendapatkan maklumat itu," katanya kepada ketika ditemui pemberita bersama beberapa NGO dan peniaga di perkarangan pusat membeli belah Semua House di sini, hari ini.

Beliau berkata, perhimpunan seumpama telah diadakan sebelum ini banyak telah mendatangkan kemarahan kepada peniaga berikutan perhimpunan tersebut dilihat tidak selamat bagi peniaga untuk meneruskan peniagaan.

"Jangan ingat kumpulan itu sahaja boleh buat, malah kami pun boleh buat.

"Jika mereka mampu buat, kami 10 kali lagi mampu buat daripada mereka," tegasnya.


Ulasan

Sejak dari mula aku nampak dah kesukaran PDRM. Tertekan, lepas satu satu. Cuma aku nak yakinkan PDRM. Lebih ramai rakyat yakin dan percaya kepada PDRM. PDRM buat keputusan tepat, usah sekejap begitu sekejap begini.

Jika PDRM tak bertegas sekali ini, aku yakin keadaan akan lebih sukar dikawal.
Hakikatnya ada orang nak runtuhkan kerajaan ada orang nak pertahankannya.

Usah bimbang. Sekali ini bertegas, selepas ini keadaan akan jadi lebih mudah. Demia negara yang kita kasihi .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...