Sunday, December 22, 2013

PEMUDA UMNO KALAH TERUK DENGAN UNIT AMAL DI SUNGAI SIPUT !


Aku tak mahu mengulas atau memberi pandangan. Aku hanya nak menceritakan peristiwanya.

Empat hari lalu, seorang pelajar Tingkatan satu SMK Simpang Beluru telah jatuh dan lemas sewaktu memancing di Sungai Perak berhampiran Jambatan Victoria.

Tiga hari operasi mencari dilakukan oleh pelbagai agensi. Bomba, JPAM,Polis,Rela dan orang ramai. Akhirnya semalam jenazah ditemui di sekitar Kota Lama Kiri.





Yang aku nak ceritanya dalam tempoh itu, Unit Amal Pas lengkap beruniform bertungkus lumus membantu operasi. Mereka mengedarkan makanan dan minuman dan mereka bergilir gilir di tempat kejadian sepanjang masa operasi berjalan.





Mereka mencelah dan menyelit di celah celah orang ramai. Mereka menjadi percakapan orang ramai. Mereka dihargai dan dilihat bersama menghulurkan bantuan dan simpati.





Soalan aku dan teman teman yang lain...mana Pemuda UMNO Sungai Siput ?







7 comments:

Anonymous said...

Aku pun x maut nk kata apa dah... tapi yang aku pasti hanya umno dan kerajaan yang terbaik untuk rakyat Malaysia... berita ini pada aku hanyalah perkara remeh yang x perlu diperbesarkan kerana hanya akan memburukkan pemuda umno.. berita ini x relevan. Ada bnyk perkara penting lagi..

Anonymous said...

HE..HE..STEADYLAH NON 1248. MAKAN TIDUR, MAKAN TIDUR...GELAK KETAWA. MAKA UMNOPUN TERUS JADI PUJAAN RAKYAT...

Anonymous said...

He..He. .He. . Ajal maut ketetapan Allah swt.. begitu juga kenaikan harga barang.. kalau Allah tetapkan barang naik.. naik lah ia.. dan bila naik hanya yg berkemampuan saja yg beli.. Pada yang kurang mampu. Bersyukur dgn apa yg ada sudah la. berfikir dgn positif bekerja dgn rajin dan tawaduk itu lebih afdal. Serah lah pd yg lebih arif dalam urusan negara. Tp bukan pd pakatan rakyat. Percaya pd datuk seri Najib Tun razak percaya atau tidak beliau dan menteri yg lain sedang berusaha memulihkan ekonomi negara. Kita sebagai rakyat harus faham dan patuh tanpa bnyk soal kan ia hanya akan melemahkan kita saja. Hidup Umno hidup barisan nasional.

Anonymous said...

Anon 11:41,

Ini aku rasa teguran. Kalau nak redha sahaja, baik tak usah berpolitik. Kalau tak mau Pakatan memerintah UMNO khasnya Pemuda mesti perform. Dulu bolehlah. Letak songkok pun BN/BN akan menang. No wonderlah BN kalah Parlimen S Siput..

Anonymous said...

Anda silap saudara anon 808. Sebenarnya Umno menang dalam kalah. Dari segi undi kita berjaya. Kena positif. Jgn jadi katak dan tempurung. Kalau ramai sifat manusia ada x mustahil perkasa ganti amno.

Anonymous said...

Keliru pulak aku. Menang dalam kalah ? Tolong jelaskan sikit.

Anonymous said...

Anon 1203 kalau keliru sila keluar de Malaysia. Malaysia x perlukn rakyat seperti anda. Perkara mcm ni pun nk keliru. Buang masa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...