Tuesday, December 30, 2014

GEMPAR !! ZAINUDDIN MAIDIN SERTAI PAKATAN !

Aku peminat Tan Seri Zainuddin Maidin atau ZAM. Tulisannya aku ikuti sejak aku bersekolah menengah. Aku jugak percaya kepada perbezaan. Tapi tulisan yang ini aku tak berapa nak setuju.

Baca.:di sini 

Pertamanya aku percaya sangat betapa pemimpin kita telah diberi taklimat berkaitan banjir. Sebab itu ada pemimpin kita ke luar negara tidak kira apapun alasannya. Aku jugak percaya bahawa tiada pakar kaji cuaca yang dapat menggambarkan situasi banjir seperti yang telah berlaku.

Maka inilah batasannya. Hamba dan Pencipta. Sementelah, pergi dan balik keluar negara tentulah tidak sama seperti berulang alik dari Kuala Lumpur ke Sungai Petani.

Dan aku percaya ZAM tidak sengaja membandingkan Tan Seri Muhyiddin dengan sesiapapun. Membanding dalam politik adalah melagakan. Satu perkara telah gagal disebut oleh ZAM dalam tulisannya iaitu segala bentuk bantuan telah disalurkan walaupun kedua dua pemimpin yang ' ditegur ' oleh ZAM masih belum pulang.

Cuma aku agak terkilan sedikit bilamana ZAM langsung tidak menulis apa apa tentang Anwar Ibrahim, sedangkan beliau dikatakan pejuang rakyat nombor 1 dalam negara.

Seperti pemimpin yang ditegurnya, ZAM jugak tidak sempurna. Izinkan aku pulak nak menegur. Orang yang kasih kepada kerajaan dan parti tentu tidak akan memberi peluru percuma kepada musuh.








Kadangkala gambar lebih jelas bercerita.

Aku rasa membaca tulisan ZAM yang ini sama macam memca tulisan penyokong Pakatan je..

10 comments:

Anonymous said...

Ada orang lama pikir mereka betul semua. Masa pegang jawatan tak pulak hebat mana.

Anonymous said...

BARU HARI NIEEEE NAMPAK MUKA DIA...

SEBELUM NIE KAN ADA FB DIA DI LONDON

BODOH LAH LUU NIE..

NASIB PM NAJIB PANGGIL DIA BALIK

Anonymous said...

Sebenarnya semua pandangan berasaskan apa yang ada dalam kepala masing masing. Positif negatifnya bermula di situ

Anonymous said...

Inilah penyakit umno. Saling bertembak sesama sendiri. Musuh goyang kaki.

Anonymous said...

Banjir kali ni luarbiasa. Mungkin ini faktor pemimpin kita sangat penting berada di dalam. Apapun aku tengok kerja jalan elok. Tak dak masalah. Lainlah kalau mmg nak nampakkan jugak masalah tu.

Anonymous said...

Saja cari buruk orang. Ni lah Melayu. Yang baik disembunyi. Akhirnya Melayu semua tak elok. Sebab itu orang masuk DAP

Anonymous said...

Pemimpin kita bukan keramat. Pada saya Hishamudin dah cukp baik. Humble tak nampak elitnya walaupun kita tau dia memang elit. Rakyat perlu berlaku adil dalam menilai.

Anonymous said...

ORANG LAMA DALAM UMNO NI KADANG KADANG NAK BAGITAU MEREKALAH YANG TERBAIK. ORANG LAIN SEMUA TAK BETUL!

Anonymous said...

Saya percaya kepada teguran tapi ikut saluran. Kalau dedah maknanya nak bagi rosaklah.

Pak Long Azis said...

Anon 1257AM....sape yg bodoh sape? Memang nye kelaziman semua org termasuk aku dan keluarga aku setiap kali hujung tahun kami semua pergi bercuti.....bila PM panggil balik semua adat lah sebab dia maksudkan pd semua org sekali termasuk KSU...TK SU. ..KP semua jabatan. Aku pun bapak aku suruh balik gak sebab kg kami di Tanjung Belanja naik air...
Itu pun pas 3 hari baru aku balik kg sebab bukannya senang kita nak dropped Everything and jump on the plane to come back. Bodoh bengong la ko ni Anon 1257am sebab bila kita dah g bercuti terutama.diluar.negara....tarikh pulang kita dah.tetap dan bila nak.kena tukar tarikh Flight nak balik segera bukannya senang sebab kita kena tunggu dulu samada tarikh kita nak balik segera tu ada kekosongan x...kalau x kena tunggu le.dulu the.next available flight. Bengong n bahlul campur bengap samdul le.ko ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...