Thursday, January 14, 2010

40 ribu pelancong India hilang

Tajuk di atas bukan tajuk filem. Bukan juga tajuk Harakah atau Suara Keadilan yang memang selamanya suka menipu dan mensensasikan berita. Ia adalah tajuk berita utama beberapa akhbar arus perdana beberapa hari lepas.

Pada aku tak ada apa yang luar biasanya. Aku tahu tanahair yang tercinta ini adalah tempat tumpuan seluruh dunia. Ini adalah lubuk emas yang memberi ruang kepada sesiapa yang rajin. Tanpa batas. Sebab itu kalau kita berjalan di bandar bandar besar kita boleh melihat macam macam jenis manusia. Macam macam warna kulit. Salah satu ciri negara yang baik ialah apabila orang suka datang.

Berita yang tersiar, sebenarnya tersiar selepas pelbagai usaha pihak pembangkang nak gambarkan teruknya Malaysia. Nuar Brahim merata bercakap Malaysia ni macam neraka. Diskriminasi kaum minoriti konon. Nafikan hak bangsa lain, sumbat kat orang Melayu.

Kalau benar Malaysia ni teruk apa pasal India ni tak nak balik? Itu belum check Cina, Bangla, Filipina dan lain lain lagi. Aku percaya ramai lagi yang sekarang sedang sembunyi. Takut kena tangkap.

Yang lari dari Malaysiani hanya orang Malaysia yang dah jual maruah bangsanya. Macam pencacai Nuar Brahim, Raja Petra. Tapi logiknya ada. Pada aku Raja Petra ni bukan orang . Dia tak layak dipanggil ' orang '. Dia ni jenis haiwan yang dikategorikan sebagai najis mugallazah tu.

Jadi korang boleh bayangkan, kalau Raja Petra ' mughallazah' Nuar Brahim tentulah penternaknya.

Begitu juga Pengerusi Hindraf. Mengata Malaysia teruk tapi kaum kerabat dia datang tak nak balik balik. Aku tahu tambi ni pun kalau boleh nak balik tapi apa nak buat dah telajak ludah. Nak jilat dah malu. Kepada puak puak pembangkang di Malaysia ni, kamu cakap lah apapun yang kamu suka hakikatnya kita tetap juga aman damai . Bukan saja rakyat bebas bina kehidupan tapi orang luar yang datang pun jatuh hati dengan suasana yang kita ada. Sudahlah. Berhentilah menyalak bukit, buat sakit tekak je. Biarlah Nuar Brahim sorang. Dia mana ada pilihan. Dah tersilap lorong. Orang semua lorong depan. dia...? ALLAH Maha Besar

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...