Sunday, January 10, 2010

Aku dah jangka dah..

Sehingga artikel aku tulis berita melaporkan sudah 7 gereja cuba dirosakkan. 1 masjid dan 1 surau disabotaj. Semua ini berpunca daripada keputusan mahkamah membenarkan penggunaan kalimah ALLAH terhadap majalah Herald. Cepat cepat ada pihak menunding jari kepada UMNO.
Sorrylah, aku dah bertahun bergelumang dengan UMNO ni. Jatuh bangun, susah senang. Masa aman, masa krisis. Sejak dulu lagi aku tak pernah dididik untuk menggunakan kaedah keras ni.
Kaedah kurang ajar ni bukan budaya UMNO. Bukan tak ada orang UMNO yang hebat. Sanggup mati kerana perjuangan . Aku juga sanggup. Tapi salah satu budaya UMNO yang sampai sekarang terpahat kuat dalam jiwa aku ialah mematuhi pemimpin.
Pemimpin kata jangan berkeras, hormati mahkamah maka kita ikut arahan. Lagipun sebagai orang yang ada kuasa buat apa susah payah nak buat onar.
Kau orang kaji tengok di Malaysia ni siapa yang berjiwa ganas. Siapa yang suburkan jiwa benci? Siapa yang baring depan kereta raja? Siapa yang berhimpun di jalanan ganggu orang berniaga?
Siapa yang selalu paksa anak muda bangkit buat penentangan?

Siapa pula yang selalu ke luar negara menabur racun memburukkan negara?Siapa yang bercakap di Australia kata Malaysia menzalimi kaum minoriti ? Aku tak terkejut kalau pihak yang ini upah orang untuk buat kacau. Percayalah ..rakyat terbanyak inginkan suasana damai. Orang UMNO sampai bila bila pun akan guna saluran yang betul sebab kebenaran inilah yang selamanya UMNO perjuangkan. Sebab itu ALLAH UMNO redha sebagai parti tertua berkuasa di dunia. Aku yakin sangat sekuat mana pun usaha pengkhianat ni cuba berbuat onar ia tetap tidak akan meruntuhkan UMNO. Insyaallah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...