Monday, January 4, 2010

Selamat Berkenalan

Pertamanya aku panjatkan syukur ke hadrat ALLAH kerana limpah izin dan kurniaNya aku dapat juga melibatkan diri dalam bidang yang mulanya aku fikir sia sia.Menulis dalam blog dengan blog sendiri.Ini adalah hasil kebijaksanaan pemimpin negara yang melihat it sebagai penting dan memberi penekanan kepadanya. Walaupun ada orang menggunakan it untuk tujuan yang jahat dan menghancurkan tapi aku akan gunakan ruang ini untuk usaha usaha pembangunan manusia. Sama seperti yang dilakukan oleh kerajaan dari dahulu sampai sekarang dan aku yakin ia akan terus dilakukan selain kerajaan yang ditunjangi UMNO ini.
Aku memang anak UMNO. Aku lahir dalam keluarga miskin. Kampung aku terletak di pedalaman. Bapak aku kerja kampung dengan pendapatan yang tak menentu. Bila aku mula darjah satu kerajaan mula bagi pinjaman buku teks sampailah aku habis sekolah. Masuk sekolah menengah aku dapat biasiswa. Tak ada bising apa pun. Separuh dari kawan kawan aku dapat biasiswa. Sebahagian dari mereka sekarang menjadi profesional dan menyokong pembangkang dan bercakap tentang kesamarataan.
Aku sampai berpeluang melanjutkan pelajaran ke universiti. Aku anak fakir. Sama seperti kebanyakan anak Melayu lain yang sekarang ni menyertai pembangkang termasuklah Anwar Ibrahim yang sekarang menjadi juara kesamarataan.
Kalau tidak kerana Melayu Anwar Ibrahim agaknya jadi penjual ubat. Sebab dia memang pandai bercakap. Menipupun dia tak takut. Cakap agama sejak muda tapi menipunya ALLAH je yang tahu.. Bayangkan dulu dulu masa jadi Presiden ABIM dia kata ada orang mati kerana kebuluran di Baling. Jenuh orang cari sampai sekarang tak jumpa.Kemudian masa kena penjara dia kata nak kena racun, kena kena suntik kuman Aids tapi sampai sekarang masih hidup meneruskan penipuan. Bini dia pun tahu dia ni penipu tapi apa nak buat dah jadi laki. Tanyalah Azizah tu. Bahagiake berlakikan Anwar Ibrahim? Dah tentu idak. Tapi apa nak buat , perempuan tak ada kuasa jatuhkan talak. Kalau tidak dah talak tiga dah.
Aku doa dan aku yakin, aku tak akan jadi Melayu yang lupa. Aku tahu asal usul aku. Emak bapak aku bangga aku jadi macam sekarang. Teguh mengenang budi. Dan aku yakin, ramai anak muda sekarang dah mula sedar bahawa menjadi Melayu Islam ini adalah pilihan ALLAH dan wajib di syukuri. Sebahagian dari tanda kesyukuran itu ialah mempertahankan apa yang ada supaya generasi selepas ini dapat merasai nikmatnya. Insyaallah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...