Monday, January 18, 2010

Tunggulah, tak lama lagi

Aku tak terkejut baca akhbar semalam . Awang Selamat menulis tentang rancangan Nuar Brahim PKR nak buat road show seluruh negara. Matlamatnya ialah untuk mempastikan keadilan diberikan kepada Nuar. Keadilan tu pulak maknanya ialah gugurkan semua tuduhan liwat oleh Saiful. Diberitakan juga tempat pertama yang diaorang berhimpun adalah 200 datang.

Aku rasa Nuar Brahim ni dah habis ikhtiar. Terowong yang dilalui setakat ini tak menampakkan sebarang cahaya di depannya. Dia dah tak nampak jalan. Usaha akhirnya ialah kumpul orang. Demonstrasi. Dia cuba hasut pemuda pemuda sampai keluar statement Pemuda Geng Kita.

Di sinilah silap Nuar Brahim. Dia ingat pemuda pemuda ni tak menilai, tak berfikir. Pemuda dah nampak sebenarnya Nuar Brahim ni siapa. Pemuda baca surat khabar. Pemuda baca internet dan buat penilaian. Pemuda tidak lagi bertindak atas emosi. Ini aku tabik kat pemuda pemuda ni. Dia orang tahu dulu tahun 98 masa buat demonstari kena tangkap haram Nuar Brahim tak tolong. Kena buang kuliah, kena tangguh exam. Hasilnya yang kaya raya konco-konco Nuar Brahim. Yang kena tangkap hidup melarat.

Aku percaya, korang tengoklah nanti. Lepas ni Nuar Brahim akan kata nyawanya terancam. Dia akan lari kelam kabut ke kedutaan asing minta pertolongan. Atau dia akan cuba lari ke luar negara tak balik balik sampai sudah. Sekarangpun dia dah mula . Caci negara di luar. Perlekeh negara sendiri di Amerika dan di Australia. Lepas ni dia akan kata kerajaan marah dia kerana tindakannya dan merancang untuk membunuhnya.

Korangpun tahu budak dia Raja Petra tu sebenarnya ujian je. Test the water. Selamat ke tidak kalau aku lari. Maknanya Raja Petra sanggup gadai nyawa untuk bukak laluan Nuar Brahim. Sebab itu kerajaan aku cadang jangan kelam kabut cari Raja Petra sebaliknya jaga Nuar Brahim yang tunggu signal nak cabut. Kalau tak percaya korang tunggule.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...