Friday, September 2, 2011

AWAS SUAMI SUAMI DI KEDAH !!

ANDA DALAM BAHAYA !


Saja aku nak tolong peringatkan. Dah macam cerita purba la pulak. Pada zaman Aduka, Indera, Taruna, Tobeng, Demang, Jalak dalam filem dulu dulu suami yang ' tiada apa apa ' melopong bila Demang nak rampas bini depa.

Free jer. Nak lawan tak berani. Pengikut Demang ramai. Demang pulak kaya raya. Ada ilmu kependekaran yang tinggi. Melawan bererti maut.

Di Kedah kononnya ada jugak keadaan hampir sama berlaku. Tapi taklah secara kekerasan. Dikatakan ada pembesar negeri amat bijak dan licik dalam menggoda bini orang.

Persamaannya ialah ' ketinggian ilmu agama ' jadi alasan. Kemudian tak dak paksa paksa punya. Bini orang ni dengan rela hati mintak cerai dan bernikah dengan pembesar ni . Alasannya nak mengaji agama.

Yang aku nak peringat ialah sekarang ni angin sedang bertiup kencang di Kedah. Pembesar handalan ini kononnya sedang mempersiapkan diri untuk mengganti Azizan Razak yang dikatakan tidak lagi mampu menjalankan tugas.

Sedang ' bersepak terajanglah PAS '. Yang pentingnya aku nak ingatkan. Mana mana suami yang mempunyai isteri jelita yang mahu 'mengaji' agama, bawaklah mengaji sekarang.

Yang kedua, elakkanlah bawak isteri ni di majlis majlis yang ada ramai pembesar yang berilmu tinggi.

He! He! He! Aku tolong peringatkan. Tak nak pakai pun tak pa....


7 comments:

Anonymous said...

bila setan telepas , makin hebat fitnah luncai

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

APA LAGI HANG NAK KATA ANON? DAH MEMANG BENDA BETOI...

Anonymous said...

Ada juga kebenaran nya dalam hal ini.
Ahli2 PAS juga manusia biasa ..bukan
nya mereka itu malaikat. Dan tidak terkejut jika mereka itu buat dosa. Cuma hak apa yang mereka ada untok
mengkafirkan orang islam yang lain...
lebeh2 lagi seteru politik mereka???
Ada kah mereka lebeh alim dan mempunyai ilmu agama yang lebeh tinggi dari yang lain??? Nampak nya
segala tuduhan yang di lemparkan
kapada seteru politik mereka, berbalik semula kapada mereka sendiri.

Anonymous said...

Ia menjadi bahan cerita dan cakap cakap umum kerana selama ini , benda inilah yang jadi bahan kutukan pas.

Apa yang pas kata tak baik selama ini, semua dia dah buat. bahkan ada yang lebih dahsyat lagi.

Anonymous said...

Bro,

Terima kasih atas ingatan. Bukan Kedah saja. Di Kelantan pun bahaya juga.

Anonymous said...

luncai, hang fitnah sbb hang tak kemukakan bukti.

Dah memang benda betoi? mana buktinya.

Anonymous said...

Mintak bukti. Selama ini apa yang pas cakap mana buktinya?

Tak pernah ada bukti. Semua yang pas dan pakatan cakap adalah fitnah.

Nik Aziz, Haji Hadi semua kaki fitnah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...