Wednesday, September 7, 2011

SENANG JER HUSAM KAMBING TUMBANGKAN MAT SABU !

HUSAM LAKSANA KEHENDAK NIK AZIZ

Pertamanya aku mintak maaf pada korang. Beberapa hari aku tak menulis. ' Keluar ' sekejap. Lama tak keluar ni, sesekali kena juga keluar balik sambil melihat, menilai dan mengkaji diri.

Rumusan aku ialah aku tidak cukup kuat bekerja memberi kesedaran kepada Umat Melayu khasnya tentang bahaya yang sedang menunggu mereka di masa hadapan.

Bahaya paling utama ialah penyelewengan yang dilakukan oleh PAS yang sedikit sebanyak ' dipercayai' membawa risalah Islam. Ada orang khasnya anak muda telah terterangkap dalam pesona PAS sedangkan hakikatnya PAS lebih hampir kepada kumpulan ajaran sesat walaupun tak setara Ayah Pin.

Sebentar tadi aku bersembang dengan seorang rakan lama. Menarik juga pandangan kawan aku ni. Dia kata bila PAS Kelantan tiba tiba mengatur debat Mat Sabu dengan Khairy, dia tahu ini adalah usaha terancang PAS Kelantan nak tumbangkan Mat Sabu.

Nik Aziz sebenarnya mahu Tuan Ibrahim menjadi Timbalan Presioden tetapi malangnya Tuan Ibrahim kalah kepada Mat Sabu. Benar, Nik Aziz seorang pendendam.

Logik juga. Semua orang tahu Mat Sabu bukan seorang yang berilmu. Perhatikan ceramahnya di mana mana. Tiada ilmu dalam ceramahnya.
Mat Sabu seorang yang ' sensasi '.

Bahasanya yang kasar dan kadangkala lucah adalah kekuatannya. PAS Kelantan sebenarnya telah berjaya. Mat Sabu tidak berani melaksanakan tanggungjawab yang dibebankan di atas bahunya,

Mat Sabu boleh mencabar sesiapa sahaja sekarang. Siapa sahaja tetapi ia tetap tidak dapat menutup hakikat bahawa satu masa Mat Sabu telah
tidak berani menyertai debat yang dianjurkan oleh PAS sendiri.

Jika ini dijadikan asas, maka korang jangan hairan jika sampai sekarang Nik Aziz tidak langsung membela Mat Sabu.

Di atas segalanya aku yakin dan percaya sangat, Husam adalah pemain utama penghinaan ini,


1 comment:

Anonymous said...

KALAU BERANI MUHYIDIN SAMBUTLAH CABARAN DEBAT MAT SABU. KALAU TAK BERANI MAKNANYA UMNO MMG PENGECUT BERANI BELAKANG POLIS, BELAKANG ISTANA, BELAKANG TV3 SUKU DAN UTUSAN MELOYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...