Wednesday, January 5, 2011

MALAYSIAN- 2DAY BETUL

SEMAKIN HARI SEMAKIN MENGELIRUKAN


RIYA' MENJADIKAN DR ASRI RENDAH PEMIKIRAN

AKU TAK SAMPAI NAK MENYURUH DR ASRI MASUK PAS KE, DAP KE, PKR KE. CUMA AKU SEDAR SELEPAS DR ASRI MEMPERTIKAIKAN MAIS DALAM ISU PENANGKAPAN DAN DAKWAAN TERHADAPNYA, MAMAT NI MAKIN LAMA MAKIN KELIRU.

TENGOKLAH KENYATAANNYA TENTANG SYIAH. BACA PULA ULASAN DIA TENTANG ISU PENDERHAKAAN TERHADAP SULTAN.

NAMPAK SANGAT PEMIKIRAN DR ASRI AMAT RENDAH SEHINGGA DIA GAGAL MEMAHAMI SITUASI YANG BERLAKU.

AKU HERAN, SAPA PULAK NGATAKAN RAJA ATAU SULTAN MAKSUM? SIAPA KATA RAJA TAK BOLEH DITEGUR ?

YANG DIPERTIKAIKAN IALAH CARA DAN KAEDAH. AKU MENGGUNAKAN PERKATAAN RENDAH PEMIKIRAN DAN KELIRU DALAM MENGULAS DR ASRI.

PADAHAL AKU BOLEH GUNA PERKATAAN BODOH. SEBAB MEMANG ULASAN DIA BODOH SANGAT. TETAPI KERANA PANDANGAN UMUM DR ASRI ADALAH ULAMAK MUDA, MAKA AKU SESUAIKAN CARA DAN BAHASA AKU.

NASIHAT AKU KEPADA DR ASRI - USAH RIYA' DAN MENGANGGAP BAHAWA DIRINYA BEGITU HEBAT DAN BERILMU. SATU MASA ALLAH TARIK SEDIKIT KELEBIHAN YANG KITA ADA, MAKA KITA AKHIRNYA MENJADI ' TIADA APA APA '.

AKU BERPANDANGAN DR ASRI SEDANG MENUJU KE ARAH ITU SEKARANG.


2 comments:

Anonymous said...

meroyan sbb tak dpt masuk umno tuu....muka tak malu baik dia masuk pas la senang sket aku nak ludah muka dia. utz zamihan pun dia tak bleh nak lawan. ada ati nak lawan sultan....pooorah la kau asri. otak udang, bdak kecik.

maae said...

Salam Luncai,

1.Bagus topik ni. Saya dah baca tulisan Tuan Ulama ini,maka hati kecil pun berdetup,apa dah jadi?

2.Sebagai Ulama tersohor,kenapa isu yang melibatkan kerajaan hanya di komen.Tidak pula isu 'si polan' Yb di Kelantan, yang 'mendabik dada mempertahankan kafir harbi yang pernah berkata,'langkah mayat dia dulu jika...' tuan pun tahu apa kata nya.Dalam Islam pengakuan ini lebih maha dahsyat!Kenapa ulama ini berdiam diri?

3.Isu fatwa-fatwa Nik Aziz - fatwa politik (menghalalkan) bertentangan dengan amalan umat Islam di Malaysia. Kenapa tidak di kaji dan di tegur?

4.Isu keperluan rakyat menghormati ulama dan umarak.Apa beza Umarak (sultan)yang memayungi rakyat, menjaga kesucian agama Islam dan lain-lain di pertikai dan perbodohkan. Hanya ulama seperti dia sahaja perlu di hormati dan tidak boleh di tegur? Kita bercerita fasal kebiadaban dan penderhakaan sebagai rakyat. Tidak tunas-tunas 'kemunafikan' mereka menghancurkan sesama bangsa se agama terlalu bahaya ?

5.Sesungguh nya seorang ulama mursyid tidak akan bercakap kecuali bersandar dengan firman dan sabda junjungan.Ini lah ilmu warisan yang di tuntut.Tidak akan memihak dan membiarkan kebathilan dan kezaliman berleluasa menghiasi diri umat Islam.

6.Apa hebat nya pembangkang dan apa kurang nya kerajaan yang telah sudi menjaga kita selama 53 tahun?...dan kita akan menyokong berterusan dengan mewariskan kepada anak cucu cicit kita silih berganti.

6.Maka akan di pertanggungjawabkan di akhirat dengan seberat-berat nya kepada ulama dan umarak yang gagal, tidak beramanah sebagai 'wakil' Allah yang sudah memilih mereka berbuat kebaikan dan memimpin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...