Thursday, October 23, 2014

RIBUAN ORANG SERTAI FLASH MOB SELAMATKAN ANWAR DI PERAK.

Kejayaan besar PKR Perak sebab ribuan orang yang lalu lalang dapat melihat mereka berhimpun. kalau tak ada orang lalu lalang, maka mereka jer lah dalam 20 0rang.

Aku dengar peniaga di kawasan berhampiran marah sebab perniagaan mereka terganggu. Orang nak singgah rasa tak selesa.


Bagaimanapun beberapa orang peniaga telah menyumbangkan buah limau bali kepada kumpulan ini yang dipercayai kering tekak . Hah ! Hah ! Hah !





IPOH 23 Okt - PKR Perak melalui Angkatan Muda Keadilan (AMK) menjalankan flashmob selama 20 minit di hadapan Gerai Limau Tambun, Jalan Gopeng di sini, semalam sebagai sokongan atas perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 28 dan 29 Oktober ini.

Flashmob digelar ‘Rakyat Hakim Negara’ itu berlangsung selama lebih 20 minit disertai lebih 20 ahli PKR dan AMk diketuai Timbalan Ketua AMK Negeri, Tan Kar Hing.

Ketika ditemui, Kar Hing berkata, perbicaraan membabitkan Anwar itu nanti disifatkan bukan bersifat perbicaraan individu, tetapi lebih kepada perbicaraan rakyat.

“Dalam masa beberapa hari lagi, Datuk Seri (Anwar) akan dibicarakan. Untuk itu, kita berharap agar semua golongan rakyat dapat memberi sokongan kepada beliau (Anwar).

“Kita anjurkan beberapa siri  flashmob di beberapa lokasi berlainan sehinggalah ke tarikh perbicaraan berkenaan berlangsung.

“Secara keseluruhannya, flashmob ini adalah satu mesej jelas kepada rakyat untuk terus memberi sokongan kepada Anwar,” katanya.

Sementara itu Setiausaha PKR Negeri, Mohammad Anuar Zakaria berharap agar mahkamah dapat berlaku adil ketika perbicaraan berkenaan kelak berdasarkan kepada prinsip perundangan sebenar.

1 comment:

Anonymous said...

Aku ada lalu di kawasan ini masa depa dok flashmob. Gelak gelak, depa syok orang dok hon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...