Friday, January 28, 2011

RACUN TUKAR TIUB

" BUKAN PEJUANG TAPI PETUALANG "


PANGLIMA YANG LARI MENINGGALKAN GELANGGANG

AKHIR AKHIR INI, BLOG TAJAAN NUAR BRAHIM BERSUNGGUH SUNGGUH ' MENGAPI APIKAN' ANAK ANAK MUDA AGAR BANGKIT MEMBERONTAK.

PEMBERONTAKAN DI TUNISIA DAN KEMUDIANNYA DI MESIR MENJADI ALAT DAN CONTOH YANG DIGUNAKAN OLEH TUKAR TIUB DAN PENGULAS PENGULAS UPAHANNYA UNTUK MEMBAKAR SEMANGAT ANAK MUDA.

MODAL UTAMA YANG DIGUNAKAN IALAH KEBENCIAN , DENDAM DAN AMARAH. ROSMAH MANSUR TURUT MENJADI ' BAHAN 'ATAU UMPAN KEBENCIAN MEREKA.

AKU ADA JUGA MENGULAS BLOG INI UNTUK MEMBERIKAN PANDANGAN BERBEZA. AKU TAHU ANAK MUDA MEMANG BERSEMANGAT TAPI KADANG KALA KURANG MATANG.

INI KEBIMBANGAN AKU. PIMPINAN PELAJAR DI UNIVERSITI DIPROVOK DAN DIPANASKAN. TENTUNYA ULASAN AKU TAK TERSIAR.

MANA TUKAR TIUB BERANI. DIA SIARKAN ULASAN YANG SENADA DENGANNYA. ATAU KADANGKALA DIA SENDIRI MENGULAS DENGAN PELBAGAI NAMA.

5 ORANG MAHASISWA YANG SEDANG DIBICARAKAN LANGSUNG TIDAK DIPEDULIKAN OLEH PKR DAN PAS WALAUPUN ANAK ANAK INI BERDEMONSTRASI KERANA HASUTAN MEREKA.

SUKA JUGA AKU NAK MENGINGATKAN ANAK ANAK MUDA, SEWAKTU NUAR BRAHIM DAN IDRIS SANUSI DITANGKAP DAN DISUMBAT KE DALAM TAHANAN PADA TAHUN 1974, TUKAR TIUB LARI MENINGGALKAN PERJUANGAN.

TUKAR TIUB BUKAN SEORANG PEJUANG TAPI SEORANG PETUALANG.

BERHATI HATI ANAK MUDA. CIPTALAH KEGEMILANGAN DALAM HIDUP. CARA BERJUANG SUDAH JAUH BERBEZA.


6 comments:

Anonymous said...

itulah..baik2 boleh jd org yang berguna..bdk2 muda dah jd kader2 pembangkang..dmainkan dgn amarah dan emosi..bg pembangkang,benda2 ni ble buat mainan..org nak kestabilan,keamanan..br rakyat bleh cari makan...bila negara dah huru hara..kepala2 pembangkang ni pi cabut lari luar negara...x kan x blaja lg mcm mana drg buat demonstrasi..yg ikut2 jgk jd mangsa masuk penjara.

Anonymous said...

anak-anak muda mendapat tajaan belajar dari pihak kerajaan..siap dapat elaun lagi..manakah kesyukuran mereka kepada kerajaan walau sekecil zarah pun. Beli macam2 , shopping sana sini..tapi menentang kerajaan

Saya seorang pelajar tajaan biasiswa kerajaan...walaupun ade pendapat dari kerajaan kadangkala saya kurang setuju..namun saya sentiasa belajar bersyukur kepada pemerintah kerajaan kerana beri saya biasiswa untuk saya sambung belajar di universiti awam...

Dot said...

syabas anak muda anon 7:21 AM,

sebagai orangtua, anti bohmau ucapkan tahniah kerana anak mempunyai kesedaran yg tinggi & tidak membiarkan persepsi negatif yg ada di sekeliling menguasai diri & minda...semuga berjaya dgn cemerlang.

dlm negara yg penuh dgn kebebasan bersuara & berpolitik ini (biarpun larangan ada tapi ada sapa peduli?) ramai penuntut2 ipta&ipts yg terperdaya dgn dakyah2 pembangkang seolah2 mrk sangat2 terkongkong utk berperanan seperti sepatutnya...

bila penuntut spt anak tidak tergila2 ikut rentak mrk, anak dianggap penakut, pencacai kerajaan & tidak ada pendirian politik sedangkan bukan semua yg berkecuali minat berpolitik. masa belajar buatlah yg terbaik. nanti bila dah stabil, berpolitiklah sampai ke langit hijau sekalipun!

jgn sampai terperangkap dgn permainan politik pembangkang kerana jika tertangkap, mrk tidak akan menolong sedikitpun. yg susah ibubapa & anak sendiri...dah banyak contoh. lihat & ambil iktibar, Insyaallah, selamat dunia akhirat...

selamat maju jaya!

underBear said...

anak muda mahu yang baru.
tak mau yang lama2.tak mau hasil2 lama,hasil orang2 lama.biarlah yang lama menjadi pemodal.anak muda nak bangkit hasilkan yang fresh,yang moden,yang terbaik dari yang lepas.
anak muda melawan dikatakan tidak bersyukur,dikatakan biadap,dikatakan tidak matang.
hahahahaha......
anak muda lebih celik dari yang lama.mmg yang lama penah jd muda,tp muda sekarang tak sama dgn muda dulu2.
biar yang baru menguasai dunia baru.
yang lama sila dok tepi,nasihtlh kami kalau salah.
-agak bodoh kalau jd pak turut.eh,bukn agak.mmg bodoh klau jd pak turut.

shamsulS2 said...

Pada pandangan saya, menjadi pak turut adalah subjektif.Pada pandangan penyokong BN mereka yang tidak menyokong BN menjadi pak turut kepada pihak bukan BN. Pada pandangan mereka yang tidak menyokong BN, mereka yang menyokong BN menjadi pak turut pihak BN.Ada sesiapa yang tak menjadi pak turut.Mana ada. Oleh sebab menjadi pak turutlah ramai menjadi pemain diblog-blog.

Anonymous said...

ORG LEBIH SUKA BACE BENDA YG FAKTA..BENDA YG MUDAH UNTUK DIFAHAMI..UMNGOK PUNYE BLOG BORING..DIA MMG HENTAM KROMO JE..FITNAH BYK.. TUKAR TIUB AMBIL DARI AKHBAR DAN HURAIKAN ..MCM TU BARU ORG SENANG FHM.. TOLONG BLAJA DARI TUKAR TIUB

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...