Friday, August 5, 2011

MANA NIK AZIZ NIH YER !!

ADA ORANG KATA BERDOSA ANGGAP NIK AZIZ ULAMAK !

Hangpa setuju ka ? Kelmarin semasa aku bertemu dengan seorang rakan lama, dia bagitau aku bahawa Nik Aziz sebenarnya bukan seorang ulamak.
Bahkan mungkin boleh berdosa jika ada orang mengatakan Nik Aziz ulamak jika ' tafsiran ulamak waris para Nabi diperhalusi'.

1. Nik Aziz cuba menipu para penyokong dengan membina banglo di belakang rumah lamanya. Nik Aziz mahu dianggap zuhud. Begitu juga Nik Aziz dikatan selalu mengeluarkan kenyataan seperti orang susah sedangkan hidup beliau anak beranak amat mewah.

2. Nik Aziz banyak mengeluarkan fatwa pelik dan berbeza dengan ulamak lain dengan mengatakan ulamak yang berbeza pendapat dengannya sebagai ulamak jahat.

3. Nik Aziz dikatakan ' penjual agama ' apabila sanggup menggadaikan prinsip agama kerana mahu diterima oleh orang lain.

4. Nik Aziz tidak mampu menegakkan hujahnya berasaskan ilmu sebaliknya lebih cenderung menyerang secara emosi mana mana pihak yang berbeza dengannya.

Aku tak mau komenlah sebab ini pandangan orang. Walau bagaimanapun, aku sendiri secara peribadi anggap tidak ada apa apa yang istimewa Nik Aziz ni.

Apa yang ada ialah ' cerita dari mulut ke mulut yang dibawa secara terancang untuk gambarkan ketinggian Nik Aziz sedangkan sebenarnya tiada apa apa yang hebatpun '.

Apapun kita tunggulah sehari dua ni. Kita tengok ada banyak peristiwa besar berlaku dalam negeri Pakatan. Mari kita tengok berapa pula harga agama Nik Aziz nak lelong !


4 comments:

Anonymous said...

luncai hang ni dah melampau, tapi nak buat macam mana dah perangai pencacai umporno . Semoga Allah memberi petunjuk kepada manusia pemilik blog ini

Anonymous said...

anon 4:10 pm,

ek eleh marah plak hang ni, kira nicky ajeez hang ni kira mcm pope hangpa la.. apa pnya turr la hang ni.. kalau la nicky ajeez ni ulamak tlg buktikan, kami pun tngk gak takat mana dia pnya ilmu...

Anonymous said...

Nik Aziz ni setara Ayatollah di Iran.
Dia macam batu yang dipuja mengatasi Rasulullah saw.

Saya tak tau samada pembaca bersetuju atau tidak. Banyak pandangan Nik aziz berbeza dgn Rasulullah misalnya dalam isu perpaduan Islam.

Mari kita mohon agar semua kita diberi petunjuk terutama Nik aziz.

Anonymous said...

ala luncai nak jadi anon pula, takut la tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...