Thursday, September 11, 2014

INDAH BAHASA DR ASRI...

Sedap bahasa Dr Asri. Dia balun PKR kerana kegagalan Langkah Kajang. Tapi berlapiklah, dia sendiripun aku rasa tak berapa nak syok dengan apa yang berlaku.
Aku rasalah...
( Sedutan pandangan Dr Asri )
"Pantasnya dunia berubah... turut mengubah persepsi dan rasa pada tempat dan nama... Dahulu apabila disebut perkataan Kajang maka terbayang gambaran keenakan sejenis makanan...sate Kajang...

"Hari ini apabila disebut Kajang entah mengapa terbayang sebuah kegagalan... Kajang..," tulis beliau di laman Facebook beliau, DrMAZA.com semalam.

Kenyataan itu tersebut mendapat hampir empat ribu "Like" dalam tempoh dua jam pertama dan mengundang pelbagai komen mahupun kritikan daripada pengunjung Facebooknya.

Akaun bernama 'Musafir Lalu' menyatakan perjuangan Datuk Seri Anwar Ibrahim masih belum gagal sebaliknya perjuangan bekas timbalan perdana menteri itu belum selesai.

Manakala 'Ahmad Toha Samsudin' pula bersependapat dengan 'Musafir Lalu' sambil menyatakan kejayaan bakal menanti dalam Langkah Kajang ini.

"Hanya yg berfikiran pendek saja mengatakan ianya kegagalan sedangkan sejarah melakar dan tarbiah mengajar bahawa setiap kegagalan ada kejayaan menunggu."

Sementara itu beberapa pengguna mempertahankan kenyataan Dr Mohd Asri itu.

Nasrul Hakim menulis: "Saya sokong Dr MAZA. Tak pilih bulu. Tegur mana yg tak betul...".

Mohd Khairil pula menyindir mereka yang naik berang dengan kenyataan Asri tersebut. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...