Friday, October 17, 2014

ADAM ADLI ? KAH ! KAH ! KAH !



Kalau kita belajar sikit sikit psikologi manusia, kita akan tahu dalam diri ini ada ( - ) dan ada  ( + ). Ada baik buruknya diri kita dan kerana itu Allah turunkan agama untuk selamatkan manusia. Bagaimana manusia itu membesar, belajar, bergaul akan mempengaruhi dua unsur tadi.

Kalau kawan dengan orang baik, maka insyaallah baiklah kita. Kalau kawan dengan orang jahat, kemungkinan kita akan jadi jahat jugak. Inilah manusianya Adam Adli. Beliau silap pilih kawan sehingga jiwanya menjadi kotor, gelap. Dendam, dengki subur dalam jiwa yang macam gini.

DAP sangat cekap dalam memanipulasi hakikat ini. Sebab itu dia berjaya menawan orang. Jiwa yang sebegitu dipupuk, dibelai sehingga akhirnya pemilik jiwa itu percaya bahawa dirinya benar. Adam tergolong dalam golongan ini. 

Korang boleh tunggu dan lihat. Akhirnya Adam Adli akan jadi penentang yang hebat. Beliau akan menentang apa sahaja dan akhirnya beliau akan menentang dirinya sendiri. Kepada aku Adam Adli adalah sampah yang dimuliakan oleh Pakatan kerana Pakatan sendiri adalah sampah sarap.

Sebab itu apabila Adam menolak daripada menjadi ahli UMNO ( Rujuk Mkini ) aku lega sangat. Aku tak boleh bayangkan bagaimana busuknya UMNO jika orang macam Adam Adli berada di dalam..

1 comment:

Anonymous said...

Budak ni jadi alat dap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...