Thursday, October 16, 2014

HISHAMMUDDIN JADIKAN DAP NAMPAK BODOH !

Aku anggap ini respond terbaik Hishammuddin Hussein . Aku dan orang lain tahu apa niat DAP sewaktu menimbulkan isu ini. Walaupun bukan komunis tapi hati perut Cina DAP ni tetap macam komunis. Orang Melayu jangan kaya. Orang Melayu mesti kekal bangsat supaya senang nak dijajah.

Hishammuddin langsung tak mengelak. Anwar Ibrahim sampai sekarang tak mahu jawab pasal jam Omega. Mengelak kiri kanan. DAP sampai sekarang tak jawab kenapa bangsatkan Melayu Pulau Pinang. Kenapa tipu masa mesyuarat.

Akhirnya Tony Pua pulak yang nampak bodoh. Weii ! Dia bukan berniaga senapanglah !


KUALA LUMPUR 16 Okt - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein secara tegas menyatakan tidak akan mempertahankan adiknya, Datuk Haris Tun Hussein Onn sekiranya timbul sebarang keraguan berhubung penerimaan kontrak percetakan label keselamatan rokok dan arak bernilai RM77 juta.

 Hishammuddin berkata, Haris juga perlu menjelaskan sebarang isu yang timbul mengenai penerimaan kontrak terbabit.
"Sekiranya ada perkara-perkara yang tidak kena, saya minta dia jawab, dan saya tidak akan mempertahankannya jika beliau salah.

"Saya tidak ada sebarang pengetahuan serta kaitan langsung tentang apa yang beliau (Haris) lakukan, beliau tidak pernah beritahu apa-apa kepada saya, dia tidak akan terima sebarang perlindungan dari saya," katanya kepada pemberita dalam sidang media di Lobi Parlimen di sini hari ini.

Hishammuddin mendedahkan, Haris juga tidak pernah menerima sebarang kontrak daripada mana-mana kementerian yang pernah diwakili beliau sejak dahulu.

"Sebarang isu konflik berkaitan kepentingan tidak timbul, pihak pembangkang boleh buat sebarang dakwaan tetapi akhirnya, saya tidak ada sebarang hubungan dengan apa yang dilakukan beliau.

"Tiada sebarang persoalan memandangkan Haris tidak pernah terima sebarang keuntungan daripada Kementerian-Kementerian yang pernah saya wakili sebelum ini malah isu kontrak yang dibangkitkan ini tidak ada kena mengena dengan Kementerian Pertahanan," ujarnya.

Semalam, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua mempersoal penglibatan Syarikat Lembah Sari milik Haris, yang didakwa menerima kontrak percetakan label keselamatan rokok dan arak bernilai RM77 juta. 

Tony mempersoalkan adakah syarikat itu menerima tawaran secara rundingan terus daripada kerajaan dengan menawarkan harga terendah bagi kontrak berkenaan.- RN

10 comments:

Anonymous said...

TERBAIKLAH. MAMPUSLAH DAP. KORANG INGAT KORANG JE BOLEH BERNIAGA

Anonymous said...

Gampang dapigs !

Anonymous said...

Gampang dapigs !

Anonymous said...

Bagus penjelasan Datuk Hishammuddin. Biar rakyat tahu. Rakyatpun faham bahawa kedudukan beliau bukan halangan untuk ahli keluarga yang lain.

Anonymous said...

Jawapan jujur. Tak usah oeduli niat orang bertanya

Anonymous said...

Kroni.

Anonymous said...

Cina ni bila bilapun dia tak suka Melayu berjaya. Aku sikitpun tak percaya.

Anonymous said...

Hebat Datuk. DAP harap Datuk melatah. Depa silap congak

Anonymous said...

DAP haram jadah. Tak boleh tgk orang senang

Anonymous said...

Benda ni yg pemimpin kena ada. Berani mengadap. Jgn dap ingat mereka terlalu berkuasa. Sekarang kita tunggu apa Tony Pua akan cakap pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...