Sunday, August 29, 2010

BERTAUBATLAH SEMENTARA PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA

" ALLAH tidak melarang kamu berbuat baik dan memberikan sumbangan harta kepada orang orang yang tidak memerangi kamu kerana agama kamu, dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu. Sesungguhnya ALLAH mengasihi orang orang yang berlaku adil.
Sesungguhnya ALLAH hanya melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang orang yang memerangi kamu kerana agama kamu dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu orang lain untuk mengusir kamu dan ingatlah sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, mereka itulah orang orang yang zalim ". ( Surah al Mumtahanah ayat 7-8 )

Aku perturunkan maksud Al Quran ini untuk peringatan diri aku dan tok tok guru PAS serta kitab Harakah yang mengaitkan isu doa Lim Guan Eng sebagai ' api perkauman ' yang ditiup oleh UMNO. Beberapa mukasurat penuh Harakah menafikan peristiwa itu berlaku sedangkan pelakunya Zakaria Ahmad ( yang dikatakan menipu harta keluarganya ) telah pun mengaku.

Perkaumankah ayat Al Quran ini apabila mengingatkan bahawa kita tak boleh nak rapat dengan orang kafir yang secara senyap dan halus memerangi kita?

Perkaumankah Al Quran yang merupakan mukjizat Rasullullah apabila memberi peringatan agar kita jangan bersahabat dengan orang yang menghalau umat Islam keluar dari kampung halaman seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng?

Atau apakah bagi Tok Guru PAS ayat ini tiada harga kerana tidak menguntungkan mereka ? Apakah ayat ini tidak terpakai kerana kepentingan politik mereka boleh terjejas kerananya ?

Sempena Ramadhan Al Mubarak ini aku menyeru Tok Tok Guru PAS supaya jangan asyik memberi tazkirah kepada orang lain. Sesekali tazkirahlah diri sendiri, mudah mudahan ALLAH berikan kita hidayah.

Bertaubatlah..sementara pintu taubat masih terbuka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...