Thursday, August 12, 2010

KERAJAAN PAK TURUT ?

Aku tak fikir orang yang sayang kepada agama, bangsa dan negara akan berasa selesa membaca tajuk di atas. Orang yang selama ini berjuang tanpa jemu bersama UMNO pasti rasa resah gelisah jika dikatakan UMNO sedang nazak.

Terimalah kenyataan bahawa yang hidup pasti akan menemui mati. Cuma panjang pendek umurnya yang jadi perkiraan. Aku nampak sejak PRU 12 UMNO memang bersendirian. UMNO menghadapi segala macam kesukaran dan tohmahan tanpa ada bantuan dari rakan rakan Komponen yang sengaja kelihatan bermasalah supaya tidak perlu bertanggungjawab terhadap PRU 12 dan kesannya.

Aku nampak sekarang ni kalau kita bercakap tentang kerajaan maka kita bercakap tentang UMNO. UMNOlah yang kena menanggung kemarahan dan kegelisahan rakyat. Sekarang ni kenaikan harga barang. Dalam akhbar diberitakan harga ayam yang naik.

Aku nak mintak Menteri berkenaan untuk gerakkan jenteranya turun ke akar umbi, lihat bagaimana peniaga Cina ni mampu menyuburkan kebencian rakyat kepada kerajaan khasnya UMNO melalui permainan harga barang ni.

Di akar umbi rakyat sedang berkeluh kesah. Bukan ayam sahaja, bahkan semua barang naik harga.Ini yang aku bimbang. Kita asyik mendedahkan bahaya DAP dan PKR. Tapi hakikatnya Mak Limah hujung kampung tak peduli apa DAP buat, Yang Mak Limah bimbang ialah ikan kembung dah 13 ringgit sekilo. Dulu 10 ringgit je.

Menteri kena jaga benda ni. Jangan banding harga dengan negara lain. Org kampung sakit hati. Rakyat sedang bertanya sekarang, benarkah kerajaan berkuasa atau kerajaan hanyalah pak turut. Pak turut kepada peniaga, yang monopolinya orang Cina ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...