Tuesday, August 17, 2010

GILA PUNYA PAS/PAS PUNYA GILA..

Kalau aku jadi mufti Perak , aku puntumpang pening. Patutlah mufti nampaknya dah makin aktif dan terbuka. Memang keadaan dah makin parah. Sebahagian umat Melayu Perak dah rosak teruk. Aku jangka Ramadhan ni tentulah puak puak ni ambik peluang muhasabah diri, rupanya makin teruk.

Korang bayangkan Tok Guru, Tok Imam boleh usung kepala DAP pergi majlis berbuka puasa. Ya Allah. Masa aku kecik dulu, mak aku selalu pesan " Orang tak pose tak boleh makan sekali dengan orang pose, Tuhan marah ".

Ini puak PAS usung siap dengan baju Melayu bersamping lagi. Maaflah Nizar. Ini bukan politik, ini agama. Orang yang kamu bawak tu najis, tak bersunat. Ini majlis berbuka, majlis agama. Bukan budaya macam kamu cucuh lilin rumah Teoh Beng Hock.

Inilah kesannya bila campur aduk antara agama dan politik. Akhirnya semua jadi politik. Apa kata Nik Aziz.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...