Tuesday, August 31, 2010

AZIZAN..TUNGGULAH DOA TURUN BALA DARI NIK AZIZ

Korang kenalke Ustaz Azizan Abd Razak. Ye..Menteri Besar Kedah. Dalam Malaysia dia adalah MB paling relax sekali. Cakap tak banyak. Bila wartawan tanya dia jawab tak tahu dulu. Dalam banyak banyak negeri, negeri Kedah yang langsung tak berkembang. Sebab itu dia tak pening.

Tapi Azizan Razak ni orang betul. Lurus. Satu satunya pimpinan PAS yang tak hormat langsung kepada Nik Aziz bahkan kenyataannya selalu bercanggah dengan Nik Aziz. Terbaru dia keluar kenyataan bahawa hudud bukan keutamaan Kedah sekarang. Mungkin di masa depan dia boleh kajilah.

Kenyataan ni dibuat sebaik sahaja Nik Aziz menyebut bahawa hudud akan dilaksanakan jika PAS memerintah. Yang seronoknya Azizan kata di Kelantan yang penduduknya majoriti Melayu pun, hudud tak jalan jalan lagi.

Maknanya Azizan dah londehkan kain Nik Aziz. Bising berkelahi ( kononnya ) dengan Karpal Singh pasal hudud rupa rupanya belum lagi. Dah 20 tahun dah. Tak ada apa pun.

Kata Azizan baik kita terapkan nilai Islam dulu. Biar orang semua terima dulu. Jadi..kalau begitu apa bezanya PAS dengan UMNO ? Apa perlunya berkawan dengan pengikut komunis dan abaikan saudara seagama ?

Maknanya politiklah. PAS politik. Itu je. Terima kasih Azizan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...