Saturday, January 25, 2014

DAP MEMANG NAK PERISTIWA 13 MEI BERLAKU !


Aku yakin sangat. DAP memang nak sangat peristiwa seperti 13 Mei 1969 berlaku. Ini masanya. Kawan aku ada kata, pada tahun kuda ini macam macam peluang sangat besar akan datang kepada Cina tetapi persaingan, cabarannya jugak besar. Kalau Cina tak ambik peluang tahun ini, ia tidak akan berulang lagi.

Berbeza dengan tahun 1969, sekarang DAP tak payah susah susah. Mereka telah berjaya menakluk PAS. Lihat apa saja yang mereka lakukan, semuanya menerima sokongan padu PAS.

Baca ayat Quran dan tafsir ikut suka
Masuk masjid
Hina Perlembagaan
Hina Agung dan Raja Raja Melayu
Guna Kalimah Allah
Halau orang Melayu Islam dari kampung halaman
Runtuh gerai dan kedai orang Melayu Islam
Permainkan Kalimah Allah
Hina pemimpin orang Melayu Islam

Semua ini benar dan betul bagi orang PAS. PAS kata mereka lebih mulia daripada orang Islam sendiri yang tidak sealiran dengan mereka.


DAP buat macam macam perkara nak bangkitkan kemarahan orang Melayu. Kangkung, boo pemimpin orang Melayu dan sebagainya. Kalau dulu, masa orang Melayu tak berpecah macam sekarang, aku rasa 13 Mei dah berulang.

Sekarang orang Melayu berpecah secara mutlak. Kalau nak berperang, perang kali ini bukan antara Melayu-Cina sebaliknya Melayu akan melawan Melayu kuda DAP.

Inilah matlamat DAP sebenarnya. Aku nampak cita cita DAP ini dah ada tanda akan tercapai, cuma masanya yang belum pasti...


2 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya kalau berperangpun orang Melayu susah nak menang. Gelanggang silat dah tak de. Penagih dadah yang ramai.

Anonymous said...

Kalau berlaku 13 Mei nanti.. cina MCA dan India MIC ank bermatian mempertahan hak orng Melayu dan kalimah Allah. Tidak termasuk umno kristian di Sabah dan serawak mereka akan Sama2 menentang pas Melayu dlm PKR..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...