Tuesday, January 14, 2014

UNDANG UNDANG MALAYSIA UNTUK ORANG MELAYU SAHAJA !



                                                     Raja Noor Jan Shah Raja Tuah

Hari ini Raja Noor Jan Shah bin Raja Tuah ditangkap dan akan disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengaku sebagai Sultan Melaka. Kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ( dengan tegas dan beraninya) menjelaskan bahawa penangkapan ini adalah berlandaskan undang undang.

Pihak Polis pulak kata lebih 10 ( aku ulang sepuluh ) aduan diterima daripada orang ramai dan NGO yang rasa tidak selesa dengan perkembangan ini. Betul juga barangkali, ini satu bentuk ' gangguan ' terhadap Institusi Raja.

Pada aku peristiwa ini adalah satu ' kemalangan ' kepada sistem kita.

                                                  Paderi Lawrence Andrew

Ratusan laporan polis oleh pelbagai pihak terhadap Ketua Pengarang Majalah The Herald, Paderi Lawrence Andrew, sudah ada perintah mahkamah ( yang telah dilanggar ) dan dengan jelas Paduka Seri Sultan Selangor sudahpun bertitah namun paderi ini masih bebas.

Bukan sedikit ' kerosakan ' yang telah dan akan berlaku kerana kebiadaban paderi ini.
Aku tak pandai undang undang tapi aku cuba percaya bahawa belum ada landas undang undang yang boleh mensabitkan paderi ini.

Undang undang kita dah ditakdirkan hanya terpakai untuk orang Melayu sahaja. Malang benar nampaknya jadi Melayu di Malaysia ini...


4 comments:

Anonymous said...

main bontot pon lepas...rosak Malaysia nie...

Anonymous said...

Yang salah bukan sistem tetapi yang kendalikan sistem itu. Cakap berdegar degar tapi kosong.

Anonymous said...

Zahidlah. Pondan ! Berani dalam Persidangan UMNO. Di luar menggeletar

Unknown said...

alaaaaa. malaysiaa. asal melayu jee. kemain lagii.. asal melayu wat salah jee..... baik kecik salah tu besar ke.. walaupun dah tarik reportt.. teteap di injak injak oleh PDRM dan seangkatan ngan nyaa.. kalau cina india.. atau bangsa lain... puih PDRM berani... mcm hal la.. kertas siasatan x lengkap la.. ngah siasat la... .. cina hina melayu.. cina hina polis sendiri.. india hina agama islam.. cina hina perkataan allah.. cina dah berbogel dah pun kat p pinang tapi apa KDN dan PDRM...komenn.. ada ada.. kalau kiki.. atau sultan xyah sepuluh keping.. 2 keping maksima .. kompom sibuk satu balai seluruh malaysia kmpul risikan.. risikan abah ko...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...