Tuesday, January 14, 2014

KANGKUNG, MENTALITI PEMBANGKANG DAN PENYAKIT UMNO !


Aku tak terkejut langsung bila begitu ramai macai Pakatan menggunakan 
' kangkung ' sebagai bahan politik cetek mereka. Biasa sebenarnya bila pembangkang menggunakan ' ranting ' sebagai bahan hujah dengan meninggalkan 'pokok' terbiar.

Aku tak salahkan mereka pun. Itu jer tahap mentaliti mereka. Sebab itu mudah jer mereka ditakluk DAP. Sebagai contoh, mereka jadi GILA kepada Lim Guan Eng kerana Lim Guan Eng makan nasi bungkus, tetapi mereka langsung tak peduli bila Cina DAP itu menghalau orang Melayu dan meruntuhkan gerai gerai mereka.

Cuma yang aku nak sentuh ialah mengapa sampai Perdana Menteri sendiri terpaksa bercakap perkara sebegitu. Mengapa kenaikan harga barang ini menjadi isu yang sangat besar, mengalahkan isu isu lain misalnya pencabulan terhadap Kalimah ALLAH, cabaran terhadap institusi Raja dan sebagainya.

Aku rasa di sinilah kelemahan UMNO yang jadi tunjang Kerajaan. Bila Kerajaan mendepani kesukaran seperti sekarang , sepatutnya UMNOlah yang ke depan. UMNO yang paling hampir dengan rakyat.

Gunakan UMNO cawangan dan bahagian. Buat program penerangan, jelaskan kepada rakyat apa yang berlaku. Rayu rakyat untuk memahami situasi.

Ini tidak berlaku aku rasa. UMNO beku bahkan ada yang masih meraikan kejayaan dalam pemilihan.  UMNO tidak rasa terpanggil untuk bantu memahamkan rakyat tentang perubahan yang tidak dapat tidak terpaksa dilaksanakan dan kesannya.

Segalanya Najib, bersendirian dan jadi bahan kecamanlah. Menteri Menteripun aku tengok tak perform. Majlis Tertinggi, Exco Wanita, Pemuda dan Puteri. Mana ada semangat kekitaan ? Tak de... aku memang risau. Dalam keadaan ' krisis ' UMNO tidak langsung berfungsi...
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...