Thursday, June 10, 2010

Hari Indah, Hari Gundah



Seperti halilintar membelah bumi. Itulah analisis aku berkaitan pembentangan Rancangan Malaysia Ke 10 oleh YAB Perdana Menteri. Sangat menyeluruh dan berakar umbi. Terangkum segala jawapan bagi segala fitnah. Mengangkat martabat Melayu, menjaga kepentingan yang lain.


Matilah pembangkang mencari kelemahan. Seluruh alam mengutuk dan mencela. Konon Najib tak ada jiwa Melayu. Siapakah yang lebih Melayu sekarang ? Kata Najib anti Agama ? Mampukah dibuktikan ? Aku berpandangan apa yang dibentangkan adalah yang terbaik dalam sejarah. Terimalah kenyataan.


Nik Aziz pulak dah siap kunci mulut perwakilan sayap PAS. Kata PKR dan DAP adalah mad'u dakwah mereka.

Benarkah ? Berapa orang pemimpin PKR dan DAP telah diislamkan ? Yang Islam telah terdidikkah ?Jika benar ingin berdakwah , mengapa tinggalkan medan bilamana Nuar Brahim bercakap tentang ' ekzos ' ?


Tidakkah meninggalkan medan dakwah itu satu pengkhianatan ? ALLAH nak bagi petunjuk sebenarnya apabila semalam mengajak menghancurkan UMNO , hari ini Najib mengajak bersama tanpa mengira bangsa, agama dan ideologi politik membangunkan negarabangsa, persoalan aku siapakah yang sebenarnya berdakwah ?


Kesimpulannya ialah mudah je. Masa dan ketikanya telah sampai betapa percantuman antara PAS, PKR dan DAP bukan sekadar kifarah tetapi bala yang akan meranapkan mereka insyaallah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...