Wednesday, June 16, 2010

TAK SEDAR KENA LIWAT

Aku langsung tak terkejut bila ADUN Malim Nawar, Keshvinder Singh umum keluar DAP uantuk bergerak bebas dan menyokong BN. Aku tak terkejut langsung. DAP parti komunis. Parti Cina. Perjuangan mereka kekal. Macam Yahudi Cina DAP juga menganggap mereka dijadikan sebagai yang terbaik.

Orang lain semua koman. Semua lekeh. Masa Nizar jadi MB, Nizar kena rujuk Ngeh Ko Ham sebelum keluar kenyataan. Dalam Dewan Nizar kena tanya dulu Nga Kor Meng sebelum menjawab soalan. Jadi apa nak heran. Kempen DAP kepada orang Cina ialah ' kita kena jadi ketua, kita tak boleh jadi pengikut Melayu sebab Melayu adalah bangsa yang lekeh ".

Jadi jangan heran ADUN ni lompat. Dia macam malukut kepada DAP. Tak pernah ditanya pandangan. Tak pernah dimintak pendapat. Larilah dia.

Yang aku heran , Melayu UMNO. Seronok sangat. Macam dah selamatdah UMNO di Perak. Pengundi tak juga dicari. Program parti ke akar umbi tak juga dibuat. Yang aku heran ialah kenapa orang UMNO rasa macam dia pulak yang menang bilah ADUN ni lompat.

Hakikatnya UMNO jangan tidur. Lompat ini langsung tak ada kesan terhadap PRU 13. Tambahlah pengundi. Aku takut nanti UMNO tidur lena, masa tidur tak sedar punggung kena liwat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...