Sunday, June 13, 2010

Ya ALLAH..malunya

Hari ini tamatlah Muktamar PAS. Nasib baik aku tak pergi. Kalau tidak tentu aku berdosa. Maklumlah menyertai majlis tipu menipu, kata mengata, hasut menghasut. Kawan kawan aku yang pergi semua gelak pecah perut.

Dalam pada kata nak perjuangkan Islam langsung takde ' kisah Islam ' yang dibahaskan secara jelas. Yang nampak ketara ialah percubaan untuk mendapatkan faedah peribadi masing masing. Dewan Pemuda yang selama ini cakap besar akhirnya tak berani nak mintak kerajaan pakatan haramkan judi. Rupanya dalam Islam PAS hanya judi bola je yang haram. Yang lain halal.

Tapi yang paling aku terkejut dan sedih ialah apabila Nik Aziz mendapat tamparan paling hebat dalam sejarah. Tapi mungkin orang lain tak perasan atau buat buat tak perasan. Aku jangka ini adalah sesuatu yang ALLAH takdirkan supaya Nik Aziz bermuhasabah. Begitu juga kita.

Aku harap ia akan jadi titik tolak kepada semua pimpinan dan pengikut PAS supaya kembali ke pangkal jalan. Pintu taubat masih terbuka. Jangan begitu ghairah ingin kuasa sehingga sanggup gadai agama.

Korang bayangkan dalam pada memuji dan melambung Nik Aziz, Setiausaha Dewan Himpunan Penyokong PAS, K Deepakaran menyamakan Nik Aziz dengan Mahatma Ghandi. Ya ALLAH, apakah signal yang nak ENGKAU tunjukkan kepada kami. Tak mungkin akan ada orang lain buat perbandingan begitu. Lebih malang ianya dibuat di gelanggang PAS. Ya ALLAH, malunya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...