Friday, July 15, 2011

USOP WILCA BERSARA !


KARYA SENI DIPEROLOK !

Nampaknya dunia seni tanahair bakal kehilangan seorang lagi 'watak' yang menjadi fenomena baru. Keberkesanan lakonan Usup Wilca menyebabkan beliau menjadi begitu dikenali khasnya selepas filem Hantu Kak Limah Balik Rumah.

Kita sebenarnya dah lama tak ada bintang yang sebegini rupa. Selepas Era P Ramlee, kita ada pelakon tetapi kurang memberi bekas. Usop ni baik orang tua sampailah kanak kanak semuanya suka kepadanya.

Hilang nama Syed Mohd Asri. Siapa sahaja yang bertembung dengannya akan memanggilnya Usop.

Tapi kita jangan lupa. Usop lawak di layar perak. Di luar Usop adalah orang biasa yang ada prinsip yang dia pegang. Bukan maknanya lawak di filem lawak pulak di luar.

Usop jadi terkilan sebab 'wataknya' dalam Hantu Kak Limah Balik Rumah telah jadi bahan politik murahan parti pembangkang. Usop tak suka watak yang dihidupkannya jadi bahan tokoh tokoh tertentu untuk tipu rakyat.

Mat Sabu, Nuar Brahim masing masing macam nak ambil peluang dari populariti Usop Wilca dengan cara menggunakan wilca juga. Karpal Singh, Usop tak kisah sebab Karpal ni memang memerlukan wilca.

Tapi Mat Sabu dan Nuar Brahim , Usop tak boleh terima sebarang bentuk eksploitasi terhadap kerja seni. Kalau untuk tujuan baik Usop boleh timbangkan tapi Mat Sabu dan Nuar Brahim mana ada niat baik .

Jadi Usop sedang timbangkan kemungkinan bersara dari berlakon. Biarlah Nuar Brahim dan Mat Sabu mengambil alih peranannya pulak !

Inilah yang kawan aku cakap semalam. Kata kawan aku, Usop wilcapun gamaknya menyampah dengan Nuar Brahim dan Mat Sabu ni...



3 comments:

Gerakan Timur said...

kehkehkeh...

cam siut je...

kite bakor.. kite bakor...

Anonymous said...

nampok beno menipu ..hakk tuuiii

Anonymous said...

dah tak idea luncai, buat idea bodo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...