Friday, November 28, 2014

DR MARSHITAH MOHON MAAF KEPADA DAP !

Belum jadi kerajaan pusat. Belum banyak negeri dikuasai. DAP dah buat perangai macam PAP. Jangan berbeza. Berbeza saman. Cakap lebih saman. Kah ! kah ! kah ! Korang Cina DAP nak bebas, lepas. Orang Melayu mesti taat pada korang. Haramjadah korang !
Jangan mimpilah. Dr Mashitah tak mungkin mintak maaf. Tolonglah ! Aku rasa sekarang dah sampai masa, Cina DAP wajib dilawan bedepan...
Bekas timbalan menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim tidak gentar dengan laporan polis DAP terhadap dakwaannya tentang pembakaran kitab Al-Quran oleh orang Cina di Kedah.
Ditanya wartawan Malaysiakini tentang perkara itu sewaktu ditemui di perhimpunan agung Umno, Mashitah menjawab: "Kalau dia (DAP) nak saman saya pun, samanlah".

Mashitah juga ditanya mengenai perbezaan fakta mengenai kejadian yang dibangkitkannya, dan juga kejadian yang disebut oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Mengulas mengenai perkara itu, Mashitah berkata ia perlu dirujuk kepada Mukhriz.

"Yang itu awak boleh semak dengan dialah...Yang saya punya (fakta) bersandarkan kepada saya dimaklumkan oleh ketua wanita Kuala Kedah (Noor Hasita Mat Isa)," katanya lagi.

Isnin lalu, Mukhriz mengumumkan seorang lelaki Melayu kini ditahan di wad psikiatrik selepas didapati mengoyakkan kitab Al-Quran.

Namun, Mashitah pada hari Rabu lalu mendakwa ada orang Cina di Kedah membakar Al-Quran untuk upacara sembahyang mereka.

Pagi ini, dua MP wanita DAP membuat laporan polis terhadap kenyataan Mashitah yang disifatkan mereka sebagai membuat kenyataan tidak bertanggungjawab.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...