Sunday, November 23, 2014

PM TAK BOLEH LIHAT JAUH SAHAJA...

Di mana silap kita, soal Najib

0

Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak hari ini membangkitkan persoalan berhubung pemberian bantuan kepada penyokong parti sendiri dan bukannya masyarakat.

Memberi contoh, Najib berkata, walaupun kerajaan diterajui parti itu membina masjid, membentuk persatuan ibu bapa dan guru serta memberikan rumah, tindakan itu tidak diterjemah kepada sokongan politik.

“Di mana silap kita?” soalnya.

Beliau kemudian membangkitkan persoalan sama ada Umno terlalu sibuk dengan urusan dalaman sehingga mempertahan ketua bahagian lebih penting daripada mencari sokongan terhadap Umno.

Najib berkata demikian dalam ucapannya di konvensyen Umno Wilayah Persekutuan hari ini.


Ulasan.
Itu adalah sebahagian daripada ucapan YAB Perdana Menteri yang jugak Presiden UMNO. Ada dua perkara besar terkandung dalam petikan ini.

1. Buat apapun orang tak sokong UMNO

2. UMNO buat kerja politik parti mengatasi pilihanraya.

Aku rasa cakap yang macam ini agak baru dilahirkan oleh PM. Selama ini jangan kata PM tak tau apa yang berlaku, cuma PM tak sebut. Sekarang PM dah mula sebut. Dah berkali kali pun.


Orang UMNO aku percaya perlahan lahan akan berubah. Tapi PM sendiri kena berubah jugak. Kita perhatikan bagaimana cara hidup orang UMNO di Kuala Lumpur yang kalah berbanding orang Bahagian di kampung yang menang.


Kalah lebih dapat manfaat berbanding menang. Ini pandangan lapisan ataslah. Cara mudah. Kemudian ibu pejabat UMNO. Aku rasa ada banyak pembeulan wajib dilakukan di situ bagi memberi kesegaran kepadanya...PM semaklah sebelum buat apa apa.


Nadi transformasi UMNO duduknya di Ibu Pejabat malangnya Ibu Pejabat tiada apa apa untuk digerakkan..

1 comment:

Anonymous said...

Yg dia bg juta2 kat sjkc tp tak diterjemah ke dalam bentuk undi kenapa tak ungkit?
Ni nak ungkit peruntukan utk masjid pulak ? Aku dah fed up la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...