Thursday, November 20, 2014

SIMPATI DAH HILANG, SORRYLAH !

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low mempertahankan kenaikan pangkat Mohd Anuar Ismail, pegawai penyiasat kes berkaitan Teoh Beng Hock, yang dipertikaikan pembangkang dan anggota keluarga mendiang.

Low menegaskan Anuar melalui proses ketat, termasuk ujian ujian kompetensi dan penilaian yang diperaku serta tempoh perkhidmatannya lebih sepuluh tahun.

Malah, kata Low, siasatan polis dan siasatan dalaman Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendapati tiada elemen kesalahan jenayah dilakukan pegawai suruhanjaya itu.

“Malah selari dengan peraturan perkhidmatan awam, beliau tidak disabitkan dengan sebarang tuduhan dan kesalahan jenayah.

“Justeru, beliau wajar diberi pertimbangan untuk kenaikan gred sebagaimana pegawai-pegawai lain atas prinsip innocent until proven guilty (tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah),” katanya.

Low dalam kenyataannya hari ini bagaimanapun berkata, sekiranya Anuar didapati bersalah, beliau akan kehilangan pangkat dan kemudahan-kemudahan lain yang berkaitan.

Menurut jawapan parlimen pada 17 November, Anuar pegawai penyiasat gred 44 semasa insiden 2009, kini menjawat jawatan gred 48.

Tarikh kenaikan pangkat Anuar tidak dinyatakan.

Bagaimanapun, dua lagi pegawai SPRM yang terlibat dalam siasatan itu – Hishammuddin Hashim dan Mohd Ashraf Mohd Yunus – masing-masing kekal dengan gred 54 dan 29.
Ulasan
Aku rasa ini dah lebih. Apa pasal pulak DAP yang nak tentukan siapa nak naik pangkat siapa yang tidak? SPRM pun konon macam berani sangat. Ini dah sampai masa, rakyat nak tahu kenapa TBH disiasat, siapa yang disyaki dan banyak lagi soalan yang tak terjawab.
Mendiang mmg dikasihi kaum keluarga. Kaum keluarga patut serang majikan mendiang, bukan pihak lain?
Kita semua simpati tapi bila jadi begini, aku rasa simpati tu dah hilang..

1 comment:

Anonymous said...

DAP sepatutbya menjawab kenapa dua org DAP yg disyaki tidak mahu memberi DNA mereka utk dipadankan dgn DNA yg ada pd tali pinggang TBH?
Semua anggota SPRM telah memberi DNA mereka,
Berani kerana benar, takut kerana salah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...