Wednesday, May 12, 2010

PAKATAN BERPECAH

Ini berita yang tak ramai orang tahu. Aku pun dapat cerita ni dari sumber yang tak mahu dikenali. Sumber ni dah bertaubat dan tak mahu lagi bersekongkol dengan pakatan lanun yang tak tahu asal usul. Dulu sumber ni macam tak dapat hidayah. Percaya terutama pada Nizar. Tapi bila dia ikut Nizar secara konsisten, dia tahu Nizar ni bapak penipu.

Sumber inilah yang bagitau aku, baru baru ini berlaku pertengkaran hebat antara Nizar dengan Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Meng. Kononnya PAS telah dikatakan gagal menarik pengundi Melayu sebaliknya penyokong sedia ada pulak yang lari kepada BN.

Beberapa siri ceramah Nizar gagal menarik pendengar dan banyak belanja yang digunakan gagal menghasilkan sesuatu yang mereka harapkan. Dalam masa yang sama Nizar pula terkilan apabila DAP mula merekrut orang Melayu tertentu untuk dijadikan calon seterusnya diangkat menjadi Menteri Besar boneka mereka.

Sumber ini juga memaklumkan bahawa Nizar dan pimpinan PAS yang lain telah dilarang daripada menyertai kempen di Sibu.

Aku tak terkejut dengan apa yang berlaku ni. Dah dijangka , kalau orang kawin sindiket jaranglah aku dengar berkekalan bahagia. Tunggu masa jatuh talak je.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...