Tuesday, May 18, 2010

ROMBAKAN KABINET



Tak payah analisis . Tak payah nak sayu sayu. Ini masa bertindak. Jangan mintak akar umbi je berubah. Pucuk pimpinan macam mati pucuk . Orang mati pucuk je yang rendah harga diri. Biar PAS je yang bacul. Pimpinan UMNO jangan jadi bacul macam PAS.

Negara Tanah Melayu ni amanah ALLAH kepada kita UMNO. Jangan langgar amanah ini. Takdir kepada kita ini sangat istimewa tetapi juga jadi beban. Mesti ada keberanian. Aku dah kaji. Aku dah lihat akar umbi sedang tunggu. Tunggu untuk sama berpencak atau untuk lari. Lebih baik tak ada team daripada berada dalam team yang lembik.

Korang kat atas mungkin tak ada apa apa sebab korang tak rasa susah senang nak jaga cawangan. Nak jaga orang kampung dalam keadaan apa benda pun tak pernah dapat. Aku dan kawan kawan tak rasa apa sebab bangga jadi anggota pasukan UMNO yang berkuasa.

Sekarang ada orang nak ngaku ahli UMNO pun malu. Nak pasang sticker pun takut sebab UMNO betul betul lemah.

Akar umbi tengah tunggu apa pucuk pimpinan nak buat. Aku nak bagi cadangan rombak kabinet. Buang semua menteri dan Timbalan Menteri Cina sehingga mereka dapat balik undi Cina ni.

UMNO jangan takut. Aku yakin kalau buat berani begitu ahli UMNO akan naik sheikh balik. Ini dah down sangat ni. Semua pimpinan UMNO mesti dipanggil semula. Beri tugasan. Beri amanah . Jawatan nak kerja tak nak, macamana ?

Berpuluh kali kursus di Janda Baik. Apa hasil ?

Terima kenyataan, kita tak boleh dan tak ada kuasa nak ubah Cina. Tapi kita ada kuasa ubah Melayu atau ahli UMNO.

Pucuk pimpinan keluar belanja sikit. Tubuh pasukan yang ikhlas buat kerja menyusun semula strategi dari A - Z. Strategi mesti bercapah. Bangunkan Melayu dan ajar Cina. Jom. Jangan tunggu sampai dah nak mati baru nak berubat.

Percaya kepada aku. Kalau pucuk pimpinan tunjuk berani, akar umbi 60 kali ganda beraninya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...