Friday, July 4, 2014

AMARAN KERAS KEPADA KHAIRY JAMALUDDIN, APA MAKNA JADI KP UMNO KALAU NEGARA DAP PERINTAH !

KAUM CINA PALING AKTIF DAFTAR PENGUNDI

2 Jul 20140 comments

Walaupun berita ini telah dikeluarkan 2 hari yang lepas di dalam Utusan, namun MHS rasa terpanggil untuk menyalin kembali berita ini atas semangat demokrasi. 

Berita: Kaum Cina masih merupakan golongan paling aktif mendaftar sebagai pengundi apabila lebih 30% daripada kalangan mereka yang telah berumur 21 tahun ke atas telah mendaftar dengan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) meskipun komposisi kaum itu di Malaysia hanya 23%. 


Atas semangat Demokrasi, MHS menyeru kaum Melayu dan India untuk sama-sama mendaftar sebagai pengundi sebagaimana yang dilakukan oleh kaum Cina. Hal ini kerana, adalah sangat tidak demokrasi sekiranya hanya satu kaum sahaja yang berusaha bersungguh-sungguh untuk mengundi dan lain-lain kaum hanya ambil sikap tidak endah. 

Dalam Demokrasi, proses pengundian adalah satu keistimewaaan kepada setiap warganegara untuk menentukan pucuk pimpinan pilihan majoriti. Sama lah macam mahu memilih Ketua Kelas di sekolah.  Mahukah anda Ketua Kelas yang dipilih itu bukan atas pilihan orang ramai? Fikirlah. 

Ulasan
Aku petik artikel ini bulat bulat daripada Blog kawan aku. Terima kasih yer..aku tak ada apa nak ulas. Cuma keyakinan aku, pengundi Cina akan 100 % mengundi DAP.
Melayu ?

2 comments:

Unknown said...

Campak saja KJ tu dalam di MINES.

Anonymous said...

Saya tak fikir Pemuda akan bertindaj sesuatu. Mereka berjuang untuk poket sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...