Monday, May 26, 2014

PRK TELUK INTAN , PSIKO KELUARGA LIM/ KELUARGA LIM PSIKO !!


Mana mana satulah. Tapi pada aku Lim anak beranak ni bijak politiknya.
Mereka tak ikut tabiat babi. Babi main redah jer. Mereka sangat teliti, licik.

Baca apa kata bapaknya,

" Saya rasa DAP susah mahu menang di sini ( Teluk Intan ), sebab kita letak calon Melayu. Kita mahu budaya politik baru untuk Malaysia di masa depan ".

 Anaknya pulak kata,

" Saya sedar kita DAP masih berada di belakang. Kita tak boleh menyaingi BN kerana mereka menggunakan wang yang banyak ".

Apa kesan kenyataan kenyataan ini ?

1. DAP dan konco mereka menjadi bimbang. Mereka bekerja keras, mewajibkan anak cucu balik mengundi. Yang di Johor, Selangor, Taiwan pakat balik habis untuk pastikan DAP menang.

2. Kit Siang nak tunjuk dia buka parti rasis. Letak calon Melayu. Maknanya kalau menang nanti dapat memerintah, lagi ramai Melayu, India akan jadi calon.

3. Guan Eng pulak sempat lagi ' menuduh ' BN guna politik kotor, guna duit.

4. Jentera BN( baca UMNO ) pulak , bila DAP kata susah nak menang, pakat syoklah. Basah habis semua bulu bulu meraikan mungkin menang.
Jentera mula rasa selesa. Hakikatnya bukan pengundi hitam atau kelabu, pengundi putehpun belum ditemui.

Malangnya pemimpin turun pulak cakap besar. ' Boleh menang, ada harapan !'
Aku rasa macam PDM masih berada dalam keadaan tidak memecut. Ramai lagi belum ditemui. Ceramah aku rasa hanya kosmetik. Temui pengundi dan beri mereka harapan, mintak tolong mereka, insyaallah ada peluang BN.

1 comment:

Anonymous said...

Betoilah orang kata. Tak tipu, bukan Cinalah !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...