Monday, November 8, 2010

BETUL..MAHFUZ SELUAR DALAM JUGA ADALAH MR BEAN


MEMANG BENAR MAHFUZ SELUAR SETARA MR BEAN

Mula mula aku hairan kenapa rakan rakan blogger pencinta negarabangsa menggelar Mahfuz Seluar Dalam sebagai Mr Bean.

Pada aku Mr Bean bukanlah pelawak sebenar. Kita terhibur dengannya kerana Mr Bean ni punyalah bodoh, betul alang dan kelam kabut. Kita tergelak kerana bangsa penjajah yang menjajah kita selama ini mengangkat ' watak sebodoh Mr Bean' menjadi bahan seni.

Tapi peristiwa yang berlaku baru baru ni memang membuktikan Mahfuz Seluar Dalam selayaknya diletakkan dalam kategori yang sama dengan Mr Bean. Korang kena pejamkan mata dan bayangkan. Ikuti langkah langkah di bawah :-

1 . Bayangkan Mahfuz kelam kabut balik ke Pokok Sena selepas rakyat bising tak nampak muka YB sewaktu rakyat bergelut dengan banjir .

2. Bayangkan Mahfuz kelam kabut upah jurugambar dan beli barang barang dapur. Kemudian Mahfuz set orang untuk terima sumbangannya sambil dirakam oleh jurugambar upahan tersebut.

3. Bayangkan Mahfuz kelam kabut balik ke Kuala Lumpur setelah pastikan gambarnya disiarkan oleh Harakahdaily.

4. Bayangkan pula bagaimana kelam kabutnya Mahfuz membuat sidang media dan umumkan betapa Kerajaan Kedah dan pimpinan PAS bertungkus lumus membantu rakyat.

5. Bayangkan kemudiaannya Maffuz bergelak ketawa bersama rakan rakan ahli Parlimen di Lobi Parlimen sambil menghirup teh tarik sedangkan parlimen belum selesai bersidang.

Setelah korang bayangkan semua ini, maka aku yakin korang sama macam aku , yakin dan percaya tak lama lagi PAS akan berkubur kerana memiliki pimpinan setara dengan Mr Bean.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...