Tuesday, November 16, 2010

PLOT SANDIWARA NUAR BRAHIM SEMAKIN JELAS

" KITA BOLEH TIPU SEMUA ORANG TAPI KITA TAK BOLEH TIPU
ALLAH TA'ALA DAN DIRI KITA SENDIRI "


RAJA PETRA SEPERTI HAMBA KEPADA NUAR BRAHIM

Salah satu kebesaran dan keindahan Islam ialah ia menghapuskan ' sistem perhambaan ' yang menjadi lambang status masyarakat jahilliah. Islam tidak membenarkan sesiapa memiliki hamba atas asas semua manusia adalah sama di sisi ALLAH melainkan taqwa mereka.

Tapi di Malaysia masih lagi berlaku sistem ' tuan dan hamba ' ini. Salah satu contoh klasik yang semua orang tahu ialah bagaimana ' taatnya Raja Petra kepada tuannya Nuar Brahim '.

Sebab itu tak usahlah ada sesiapa yang menyangka bahawa Raja Petra benar benar berniat nak ' menjatuhkan ' Nuar Brahim. Bila Raja Petra kata Nuar Brahim ' KUDA TROJAN ' . Raja Petra sebenarnya cuba tunjukkan bahawa mereka berdua telah putus hubungan ' Tuan - Hamba '.

Mereka nak bagitau Raja Petra tidak lagi bekerja untuk Nuar Brahim. Hakikatnya Raja Petra akan mati kebuluran jika Nuar Brahim tak suapkan makannya. Raja Petra tak ada apa selain ' JIWA HAMBANYA '.

Pemimpin UMNO aku nak ingatkan, tak usahlah nak rasa syok mengulas kenyataan Raja Petra. Rugi masa. Baiklah habiskan masa bertemu rakyat, bertemu pengundi.

Aku jangka kenyataan Raja Petra ini juga adalah sebahagian daripada perancangan Nuar Brahim. Nanti aku sambung apa akan berlaku selepas ini. Sabarye..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...