Saturday, November 20, 2010

SIAPA TAJA HAJI MEWAH NIK AZIZ

" NIK AZIZ UZUR, ANAK BUAH MERANCANG SESUATU ..UNTUK PARTI "



HANYA TUHAN YANG TAHU

Aku pernah ditanya siapalah agaknya yang menaja Nik Aziz mengerjakan haji dengan pakej mewah. Aku tak boleh dan tak berhajat nak menjawab soalan yang susah nak jawab ini. Lagipun aku dari kecik lagi diasuh usah sangka buruk. Sebab didikan itulah agaknya aku langsung tak boleh nak sokong PAS . Penuh prasangka..

Tapi sebagai pengajaran dan bahan pembelajaran, marilah kita mengkaji beberapa persoalan yang ditimbulkan oleh ramai orang berkaitan perkara ini.

1. Nik Aziz sangat sihat sebelum pergi ke Mekah. Mengetuai pasukan PAS memberi kemenangan kepada UMNO di Galas. Nik Aziz juga sihat segar menyampaikan 'zakat'
kepada orang asli di Gua Musang.

2. Tiba tiba Nik Aziz jatuh uzur dan tidak berdaya sebaik sahaja tiba di Mekah. Menurut sumber, Nik Aziz melakukan ibadah haji sepenuhnya dengan bantuan orang lain.

3. Tanah Suci Mekah dikatakan amat ' istimewa '. Ada banyak peristiwa 'istimewa'berlaku di Mekah. Adakah 'peristiwa Nik Aziz uzur ' juga mempunyai makna tersendiri untuk pengajaran kita, marilah kita fikirkan bersama.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...