Sunday, November 7, 2010

SELAMAT PENGANTI BARU AZLI SHUKRI

" BIAR ANAK RAMAI. SEMAKIN RAMAI ANAK KITA SEMAKIN BANYAK UNDI DAPAT KITA SUMBANGKAN KEPADA PERJUANGAN MENEGAKKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA"


TERTEGAK SUNNAH TERPASUNG AMANAH

Pertamanya aku ucap tahniah kepada Saudara Azli Shukri. Perkahwinan pada bila bila masapun adalah sunnah dan Saudara akan dirahmati insyaallah. Bila dah kahwin maknanya bertambahlah tanggungjawab. Tentulah ibu bapa saudara berasa bangga.

Bangga yang pertama kerana anaknya seorang pejuang. Bangga yang kedua kerana perjuangan anaknya akan makin mantap dan kukuh berasa isteri di sisi memberi sokongan.

Contohi Tun Mahathir dan Najib. Ke mana dan di mana pun ada isteri bersama. Percayalah, jatuh bangun seorang suami bergantung juga kepada gigih dan sabarnya isteri.

Elakkan daripada mencontohi Haji Hadi. Sangat jarang membawa isteri kerana khuatir isteri yang lain berkecil hati.

Mintak simpang daripada mencontohi Nuar Brahim. Kadangkala bawak isteri, kadangkala bawak " ISTERA ".

Semoga saudara berbahagia. Kunci kebahagian rumahtangga ialah ' SABAR DAN PAKAT'. Teruskan perjuangan kerana UMAT MELAYU ISLAM MEMERLUKAN SAUDARA. PERBANYAKKAN ZURIAT SEPERTI YANG DIHARAPKAN OLEH TUN MAHATHIR. SURVIVAL KITA BERGANTUNG KEPADA SEBANYAK MANA UNDI YANG KITA PEROLEHI.

Aku yakin selepas ini Saudara akan jadi pejuang yang lebih kental. Pesanan Bendahara Tun Perak kepada Hang Tuah besar maknanya . Katanya,
" ORANGKAYA ELOKLAH BERKAHWIN, BUJANG ITU LUBUK FITNAH ".

Percayalah kepada aku. Saudara akan terasa apa sahaja yang dibuat selepas ini akan menjadi lebih bermakna, lebih berharga. SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA KEKAL KE ANAK CUCU.

2 comments:

Ali Abdullah said...

salam, mohon masukkan url rajahmas ke dalam bloglist tuan.

http://rajahmas.blogspot.com/

terima kasih

azlishukri said...

terima kasih sahabat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...