Friday, November 12, 2010

SEBAB AZIZAN MENGAMUK TERJAWAB..


BELIAU SEBENARNYA MARAH KEPADA MAHFUZ SELUAR DALAM

AMUK adalah perkataan keramat. Sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka sehingga sekarang ia masih gagal diterjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris.

Oleh kerana ia perkataan keramat maka biasanya AMUK hanya layak dilakukan oleh orang keramat juga. Sebagai contoh, Nik Aziz 'mengamuk' sewaktu bertembung dengan Ustaz Md Noor Deris menjelang PRK Galas.

Manakala Azizan MB Kedah ' mengamuk' kepada petugas media.Nampaknya dalam kategori pemimpin hanya mereka berdua sahaja yang mengamuk kerana ' KERAMATNYA' mereka.

Persoalannya mengapa Azizan mengamuk ? Aku pun baru tahu je sebabnya. Rupanya Mahfuz Seluar Dalam yang bercita cita ingin merampas tempat Azizan sebagai MB Kedah sudah sindir Azizan.

Mahfuz bandingkan ' kos baiki rumah PM' dengan kebajikan rakyat.
(Yang tersurat ) Maksud sebenar Mahfuz ialah bagaimana Azizan peruntukkan hanya dua juta untuk mangsa banjir di SEBUAH NEGERI sedangkan KERAJAAN PAS KELANTAN PERUNTUKKAN 4 JUTA KEPADA SEORANG MANUSIA ( AKU ULANGI SEORANG MANUSIA )UNTUK RUNTUHKAN REPUTASI SEORANG MANUSIA BERNAMA ABDULLAH BADAWI.

Inilah sindiran Mahfuz Seluar Dalam yang menyebabkan Azizan hilang sabar. Nak lepaskan marah pada Mahfuz , Azizan tak berani. Bak kata orang tua, bergaduh dengan orang bodoh kita bodoh sama'.

Perasaan membuak itu akhirnya Azizan lepaskan kepada wartawan. Tu dia.

Mahfuz tau ke perkara ni. Tau. Tunggulah lepas ini dia akan buat Azizan mengamuk lagi, biar rakyat tengok. Pemimpin yang mengamuk sebenarnya akan rakyat nilai sebagai LOW CLASS.

Masa tu Mahfuz ada canlah..

2 comments:

Anonymous said...

mentaliti wartawan mcm tuan punya blog ni la penyebab ustaz azizan marah.. cakap takde bukti.. pakai sembur mcm tahi je

Anonymous said...

sudahlah wahai penyokong UMNO sekalian...jika kamu benci tahap dewa mana pun kepada PR,tolongla jangan tabur fitnah sebegini rupa...Istigfar....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...