Saturday, August 16, 2014

PENGHINAAN TAHAP TINGGI ! MEMANG BETUL BETUL BABI !!

IPOH - Ketua Pengarah Perikanan, Datuk Ahamad Sabki Mahmood mengesahkan sampel tulang yang diambil di sebuah kolam ikan patin yang menjadi viral di laman sosial Julai lalu adalah bangkai babi.

Menurutnya, sampel tulang telah diambil dan dihantar ke Jabatan Kimia, Petaling Jaya untuk pengesahan DNA khinzir pada 10 Julai lalu


"Laporan pemantauan dari daerah-daerah lain turut diterima dan dihantar kepada ibu pejabat Perikanan Putrajaya.


"Laporan DNA diterima pada 8 Ogos lalu daripada Jabatan Kimia mengesahkan analisis ke atas sampel tulang yang dihantar membuktikan ianya adalah bangkai babi," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di majlis interaksi dan ramah mesra Aidilfitri Ketua Pengarah Perikanan Malaysia bersama warga Jabatan Perikanan Negeri Perak, hari ini.Sinar


Ulasan

Aku tak tau apa niat penternak ini. Jika mereka tidak tahu bahawa babi adalah haram dimakan dan najis bagi umat Islam, maknanya kita telah gagal secara mutlak dalam membentuk masyarakat Malaysia.

Jika mereka tahu maknanya mereka sengaja mahu menghina umat Islam dan aku mintak pihak berkuasa melakukan sesuatu sebelum kebencian saling merosakkan negara.


2 comments:

Anonymous said...

Celaka !

Anonymous said...

Haramkan Umat Islam makan ikan patin ternak sebab semua petdrnaknya Cina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...