Sunday, August 10, 2014

TERKINI ! KENYATAAN NIK AZIZ ISU PEMECATAN KHALID.



KOTA BAHARU: Pemecatan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak ada kaitan dengan PAS, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Itu dia (PKR) punya pasal, saya tidak boleh ganggu," katanya ketika diminta mengulas pemecatan Abdul Khalid daripada parti itu hari ini.

"PKR boleh buang orangnya, kita tidak campur," katanya lagi kepada pemberita ketika ditemui di kediamannya di sini malam ini.

Nik Abdul Aziz juga berkata Majlis Syura Ulama PAS tidak berganjak dengan keputusannya untuk mengekalkan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.

Ulasan

Yang ini aku kagum. Tidak goyang, pegang prinsip. Walaupun aku tak sokong PAS, tapi kejelasan pendirian kepimpinan tertinggi mereka memang aku respeklah.

1 comment:

tungkaran hati.blogspot said...

Demi kelansungan judi,arak, persundalan, rasuah dan peminggiran Hudud, PAS rela menjadi anjing belaan setia kepada DAP-PKR atas alasan thilaq, wala dan tahaluf siyasi.
Beberapa isyarat buruk perlakuan DAP-PKR telah terlihat kini tapi PAS akan membutakan matahati demi ingin melihat kehancuran Islam di negara ini....!
PAS lebih berminat berpolitik dari jadi pemimpin(khalifah) dinegeri/negara
ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...