Thursday, September 23, 2010

AN EVENING IN INDIA


KORANG BACA KENYATAAN DI BAWAH :-

1. " Sangat kotor, tidak boleh didiami, banyak habuk, banyak sisa bahan binaan dan memalukan India ". Mike Hooper- Ketua Pegawai Eksekutif Persekutuan Sukan Komanwel.

2. " Menyedihkan dan mengecewakan. Tidak sepadan dengan masa yang diberi "- Dave Currie , Ketua Kontinjen New Zealand

3. " Banyak isu tidak selesai. Keselamatan adalah perkara paling utama. Kerajaan India patut bertindak."-Michael Fannel- Presiden Persekutuan Sukan Komanwel.

4. " Kontinjen negara akan diiringi oleh anggota polis :". Ahmad Shabery Cheek- Menteri Belia dan Sukan , Malaysia.

Kenyataan di atas adalah sebahagian kecil daripada luahan, pandangan dan kerisauan negara negara yang akan menyertai Sukan Komanwel New Delhi beberapa hari sahaja lagi.

Kerajaan India berhadapan dengan macam macam masalah untuk menjayakan temasya ini. Bangunan runtuh, persiapan tak lengkap, ancaman keganasan dan lain lain lagi.

Inilah India. Tempat asal usul lapan orang pembunuh Sosilawati, A Kugan, Buntung Kali, Karpal Singh, Gobind Singh Deo, N Gobalakrisnan, Kulasegaran, Regunath Majlis Peguam dan ramai lagi.
Ini juga tempat asal Samy Vellu, Kayveas, T Murugiah, N Subramaniam dan lain lain.

DEII ..!!! Bersyukurlah dan berterima kasih jadi rakyat Malaysia. Jangan menghasut, jangan memfitnah, jangan tunjuk samseng. Ini langit dijunjung, ini bumi dipijak. Banggalah jadi rakyat Malaysia. JANGAN MELAMPAU. Kalau korang di India, korang mesti malu nak mengaku warga India.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...