Friday, September 3, 2010

NAK TERMUNTAH AKU

Seingat aku, kali terakhir aku rasa nak muntah apabila ada orang bercerita Azmin Ali ( Bakal Timbalan Presiden PKR yang juga dikatakan ' semacam madu 'kepada Wan Azizah ) tempah katil lebih 20 ribu ringgit. Saiz katil dan struktur binaannya sesuai untuk dua tiga orang bergusti di atasnya.

Sejak itu sampai sekarang aku tak ada rasa nak muntah dah. Cuma baru baru ini bila berita menyiarkan kenyataan Koordinator Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia ( Bendera ), Mustar Bona Ventura Manurung sekali lagi perut aku memulas. Spontan tekak aku meloya. Mujur aku bertahan, kalau tidak terganggu puasa aku.

Korang bayangkan dia kata demonstrasi yang dibuat oleh rakyat Indonesia ialah demi maruah dan kedaulatan Indonesia. Pigilah wak. Jangan cakap pasal maruah. Korang demonstrasi untuk menyambung hidup. Korang sanggup pegang najis sendiri untuk sesuap nasi.

Korang bayar saudara seagama sepuluh ringgit , berjemur dan berhujan dan dalam masa yang sama korang kaya raya, korang nak cakap pasal maruah.

Wak, aku nak ingatkan korang. Orang yang mencari orang miskin bayar dengan upah yang kecil kemudian orang tu rasa korang dah selamatkan dia, itu komunis namanya. Komunis mana layak cakap pasal kedaulatan. Komunis tak layak cakap pasal maruah.

Hei Mustar..datanglah ke Tanah Melayu. Lihat bagaimana kami beri saudara kamu rezeki yang halal. Perhatikan bagaimana bahagianya mereka hidup aman di kampung halaman kami. Jangan lagi bercakap pasal kedaulatan dan maruah kerana kamu yang menggadai maruah saudara mara kamu. Kalau kamu Islam bertaubatlah. Kalau kamu kafir, cerminlah muka kamu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...