Thursday, September 9, 2010

Tahniah Ustaz Lim


Aku selama lamanya tak pernah percaya pada PAS dan DAP ni. Sejak dahulu lagi tak ada benda baik yang diaorang buat. DAP meneruskan idea, kaedah dan pendekatan KOMUNIS, Manakala PAS menjual agama dengan harga yang murah.

Kalau ada sesiapa boleh tunjuk kat aku satu benda baik yang dia orang buat, aku tabik la. Tak ade. Sebab itu diaorang ni serasi. Di atas kertas berbeza tapi yang tersirat sama. HANCURKAN UMNO DAN BARISAN NASIONAL.

Aku pergi ke Hulu Selangor tengok kempen Pilihanraya Kecil. Betul betul sama. Macam dah pakat dari awal. NIk Aziz ceramah mengajak menghancurkan UMNO. Kit Siang ceramah menyeru supaya UMNO dihancurkan. Pada hal yang bertanding calon MIC.

Sebab itu aku dengar nama DAP dan PAS ni rasa nak meloya. Tapi bila diaorang bergabung bawak Siti Nurhaliza buat konsert di Penang aku jadi kagum la pulak. Bukan senang nak bawak Siti buat konsert. Ini adalah satu bentuk dakwah yang amat mulia.

Aku yakin pimpinan pemuda PAS akan gunakan konsert ini untuk sekurang kurangnya 2 tujuan

1. Melatih muda mudi cara menonton konsert yang betul.( Nas al Quran dan hadis sedang dikumpulkan oleh Hassan Tantawi )

2. Melatih diri menahan hawa nafsu. Sebagai contoh sewaktu melihat penari penari yang 'wow' sedang menari. Jika kita masih bertenang maknanya kita layaklah menjadi pimpinan Pemuda PAS. Tapi kalau macam Mat Sabu, suruh orang hantar ubat buasir ke bilik maknanya tahapnya rendah lagi.

Jadi kita kena pakat sokong usaha dakwah yang dilakukan bersama oleh DAP dan PAS ni. Cuma aku nak mintak tolong Ustaz Lim Guan Eng, usahlah jemput Tok Guru Nik Aziz pulak. Kawan tu tak berapa 'sihat'.

Tahniah, Ustaz Lim . Teruskan perjuangan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...