Thursday, June 26, 2014

SELEPAS KESIHATAN , SATU LAGI JABATAN KERAJAAN SABOTAJ PERNIAGAAN ORANG ISLAM !

Aku petik artikel ini daripada Blog AANS, terima kasih. Aku mintak halal. Aku cuma pelik macam mana Pengarah Agensi Anti Dadah Kebangsaan boleh keluarkan kenyataan yang sebegini ' nakal '.



on Wednesday, June 25, 2014 
Peminat nasi kandar diminta berhati-hati memakan makanan popular dari Utara Semenanjung itu kerana ujian air kencing ke atas mereka yang memakannya boleh positif dadah.

Pengarah Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Selangor, Alias Jaafar, berkata ujian dilakukan anggotanya sendiri mendapati kandungan bahan rempah yang digunakan seperti kaskas menyebabkan kandungan air kencing menjadi positif seperti mengambil najis dadah.

“Pegawai kami sudah uji dengan makan nasi kandar. Lima orang yang buat ujian air kencing semuanya positif selepas makan. Oleh itu kena hati-hati, takut lepas makan, naik kereta ada sekatan jalan raya, tak pasal-pasal kita masuk lokap pula.



Sumber


Tidakkah kenyataan ini akan menghancurkan perniagaan nasi kandar? Tidakkah ini satu lagi sabotaj terhadap perniagaan Umat Islam. Berilah cadangan, nasihat supaya ia dapat diperbaiki. Jangan buat kenyataan macam budak sekolah.

Pengarah AADK tapi cakap umum macam itu. Patutlah masalah dadah tak pernah selesai !



5 comments:

Anonymous said...

Di mana2 pun Jabatan Kerajaan sekarang ini telah menjadi lubuk orang2 PAS dan PKR.
DAP sangat iri hati apabila mamak2 padukang (yg rata2 adalah penyokong tegar UMNO) dapat menjual nasi kandar dgn begitu laris sekali. Sehingga ramai Cina pun ketagih utk makan nasi kandar.
Jadi DAP telah arahkan Jabatan Kesihatan pula utk keluarkan kenyataan bodoh spt ini spt mana SN Rayer telah diarahkan utk memaki UMNO celaka. DAP ni sangat pandai baling batu dan sorok tangan. Kan kaldai2 PAS dan PKR ramai utk mebuat kerja utk menjahanamkan kaum sendiri.
Melayu bodoh mudah lupa ??????????

Anonymous said...

Siasat dan kaji. Mungkin ada agenda puak puak ni

Anonymous said...

kedai mamak pun satu, tak payah la nak taruk kas kas dalam masakan. bukan ke bahan kas kas tu dah kena banned ke?

mamak asli punya masakan tak perlu guna kas kas untuk menyedapkan makanan. campuran serta sukatan rempah yang betul sebenarnya yang buat sesuatu makanan itu special. mamak celup je taruk kas kas, perasa tambahan seperti MSG untuk bagi sedap.

Anonymous said...

Steadylah Anon, macam tukang masak jer..

Anonymous said...

staff aadk sendiri yg kaki ganja..salahkan nasi kandar..piraahh mabok punya pengarah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...