Saturday, October 9, 2010

BUKAN ITU KERJA PEMIMPIN UMNO




KU NAN , USAH BERCAKAP SEPERTI HAKIM.
KHAIRY PULAK TAK PAYAH JADI HERO SOPAN SANTUN

Aku mulanya malas nak ulas teguran Ku Nan ( Setiausaha Agung UMNO ) kepada Pemuda dan Puteri UMNO. Memang dia cakap benda betul. Khairy tak perlu buat kenyataan macam matang sangat. ' Saya terima dengan terbuka, dia ada hak nak bagi pandangan "

Bukan orang harap Pemuda jadi hero yang bersopan santun. Pemuda dan Puteri kena bertindak mendaftar pengundi baru dan pastikan mereka mengundi UMNO.
Itu matlamat kita berpolitik dalam sistem demokrasi ni. Bukan jawab menjawab dalam media. Datuk Najib pun tak banyak cakap pasal Pemuda dan Puteri ni. Tak perlu. Ini masa kerja, bukan bercakap.

Puteri aku nampak ada programnya. Perbaiki je kaedah pelaksanaan supaya jadi lebih berkesan. Ketua Puteri tak payah nak naik angin. Buktikan dengan kerja.

Ku Nan sendiri pada aku gagal sebagai Setiausaha Agung. Apa program yang dia buat untuk mantapkan organisasi UMNO. Nak daftar jadi ahli sampai 2/3 tahun tak dapat. PAS serta merta boleh daftar.

Pemutihan banyak melukakan hati orang. Orang setia dikata curang. Ahli Bahagian bertukar cawangan. Ini semua soal pengurusan organisasi. Setiausaha adalah nadi sesebuah organisasi. Kalau setiausaha lemah , organisasi akan lemah.

Banyak sangat syarat nak jadi ahli UMNO. Sedarlah Ku Nan, jangan banyak karenah dalam keadaan kita lemah. Usah bantai Pemuda dan Puteri. Kerja kita bimbing mereka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...