Tuesday, October 12, 2010

USAH NILAI SEKERAT SEKERAT, NILAI SELURUHNYA


SAYAP DAH PATAH, USAH BERKOKOK LEBIH KAMPUNG TERGADAI

Aku dapat merasakan luka hati kawan kawan apabila membaca kenyataan DS Najib , Perdana Menteri kita bahawa Cina bukan pendatang. Aku bagaimanapun ingin mengingatkan kawan kawan supaya baca peghabih ucapan Najib.
Dia kata bukan pendatang 'KECUALI BEBERAPA GENERASI DAHULU '
Apa maknanya ? Maknanya Najib kata Cina Malaysia hari ini adalah anak cucu cicit pendatang. Betullah , nak apa lagi ?

Kedua , korang kena tengok pulak macamana Najib balun Cina ni berdepan depan. Ini patut kerja Khairy tapi Khairy beri tumpuan balun Melayu dalam Perkasa. Maaf cakaplah..dalam konteks ni Khairy lebih gagal daripada gagal. Sekupang tak guna mamat ni.

Najib warning Cina jangan tipu. Mintak macam macam tapi tak nak sokong BN. Peruntukan terima melambak tapi undi kosong. Korang ingat orang sebarangan boleh cakap macam ini ke?

Tersandar Cina korang tau tak. Cakap Najib cakap amaran tau. Jangan main main sama saya. Saya tau lu orang punya tipu daya.

Kawan kawan jangan asyik layan luka hati, sayu hati je. Aku nak tanya, berapa banyak pengundi baru Melayu yang korang dah daftar ? Koranmg taulah kan..kita tak akan menang pilihanraya dengan semangat. Kita akan menang dengan undi.
Bila menang baru boleh cakap banyak sebab dah ada kuasa.

Mari sama sama kita terima kenyataan. Sayap UMNO dan patah sekarang. UMNO sedang bertongkat paruh. Mari kita bagi sokongan. Jangan hanya bagi tekanan. Bila kita dah kuat, barulah kita boleh dan layak bercakap banyak.

Datuk Najib sangat lama dalam UMNO. Sangat lama dalam Pemuda UMNO. Aku boleh nampak api dalam jiwanya. Tapi korang jangan lupa. Sekarang DS Najib juga adalah PERDANA MENTERI MALAYSIA. TOLONGLAH MEMAHAMI.

1 comment:

UjangRanggi said...

Betul la Luncai...Aku pun teramat luka masa baca statement DS Najib pada baris-baris awal tu..
Lepas tu bila dah sampai ke baris bawah, barulah aku paham...lalu aku gelak kuat-kuat...memang hebat DS Najib bagi direct warning , seolah-olah kena penampar puak-puak sepet tu...Pueh bonar ati Den....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...